.. mijn vriendin wilt ook racen, ...ze wilt schakelen ....af en toe met zo'n ding in de bagger.
- merken ?
- hoeveel kost het
- wat voor merk veringen e.d. is het beste
125/150 cc? hoe zit het allemaal in elkaar?
Sorry voor de wat late reaktie; was te druk met mijn pas aangeschafte 'nieuwe' Pitbike. :love:
Tja... je kunt op diverse manieren beginnen.
Is maar net wat je wilt. Kijk op Marktplaats en je vind al Pitbikes voor 350 euro; nieuw.... Onnodig te zeggen dat die voor serieuzer (race)gebruik afvallen. ;(
Om te beginnen ben je het best af met een (gebruikte) Pitbike van een van de 'gerenomeerde' merken. In het artikel
http://peet-s.blogspot.com/2008/02/pitbike-racen.html op mijn Blog leg ik e.e.a. uit over Pitbike racen. Worden ook merken in genoemd. 8)
Je kunt er een zelf aanpassen voor racegebruik of een kopen die al wedstrijdklaar is.
Voor nieuwprijzen moet je effe het web op; zelf denk ik dat je vanaf zo'n 1500 euro iets geschikst kunt vinden.
Gebruikt (en wedstrijdklaar) vanaf rond de 1000.
Overigens; i.t.t. wat sommigen maar al te graag verkondigen; álle Pitbikes worden in China gebouwd.
Vering ed is eigenlijk altijd wel okeej bij de gerenomeerde merken. Bv FastAce, DNM en er rijden er zelfs al met dure WP's rond. :7
Vwb de klassenindeling; de SBO heeft de Opstapklasse (voorheen -10); chinese blokjes tot 125cc met 22mm carb. De Open-klasse; 160cc. Zie verder de regelementen op de SBO site.
http://www.stichtingsbo.nl/
De SOBW gaat dit jaar ook beginnen met Pitbikes;
http://www.sobw.nl/
Voorlopig alles nog bij elkaar; tot 125cc met 26mm carbs, daarboven (160cc max) met 24mm carb.
Verder; met een Pitbike de 'bagger' in kán.... je moet dan wel een set extra crosswielen hebben..... :#
Nog vragen; pm me maar.
Ennuhhhh... logisch dat ze niet op een scooter wil..... Pitbikes zijn zóveel leuker.... -:-