Bouw het maar weer terug want er zit geen batterij in het klokje of de unit.
Het klokje krijgt z'n spanning vanaf de accu, continu 12 Volt dus.
Er zijn dus 3 mogelijkheden welke van toepassing kunnen zijn.
1 = is dat de accu z'n beste tijd heeft gehad (gezien je post zal dit waarschijnlijk niet kloppen)
2 = is dat de Rode draad ergens onderbroken is, of deze maakt sluiting.
3 = is dat de Rode draad niet meer goed geleid, dit kan in een kabelaansluiting zelf zitten, of in de 6 polige stekkeraansluiting.
Het klokje krijgt uiteraard wel spanning (en zo ook de rest van de unit) als men het contaktslot op on zet.
De geschakelde spanning is dan verbonden met de constante spanning via het contaktslot en voorziet het dashboard van 12 volt, ook de brandstofmeter krijgt dan spanning.
Zou als eerst de Rode draad van de unit controleren op aanwezige 12 V spanning, is deze niet continu aanwezig zit het probleem geheid in deze draad.
Edit: Ben vergeten te vermelden dat er ook nog een zekering van 10 AMP is opgenomen tussen het circuit.
Deze kan dus ook gewoon stuk zijn. Er zitten 2 zekeringen geplaatst bij de accu, 1 van 7,5 AMP en 1 van 10 AMP.
Beide even checken alvorens te gaan meten is mijn devies.