Batterij klokje kymco agility city 50 16 inch 2009

CvC

New Member
Goedemorgen,

Mijn klokje van mijn kymco agility city 50 16 inch uit 2009 geeft alleen beeld als ik het contact aan zet en onthoud de tijd niet bij het uitzetten van het contact.

Nu neem ik aan dat er een batterij in zit?

Ik heb het display uitgebouwd, maar het lijkt wel of het klokje verlijmt zit. Ik krijg het er niet uit en kan niet bij de batterij.

Iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

Bouw het maar weer terug want er zit geen batterij in het klokje of de unit.
Het klokje krijgt z'n spanning vanaf de accu, continu 12 Volt dus.

Er zijn dus 3 mogelijkheden welke van toepassing kunnen zijn.

1 = is dat de accu z'n beste tijd heeft gehad (gezien je post zal dit waarschijnlijk niet kloppen)
2 = is dat de Rode draad ergens onderbroken is, of deze maakt sluiting.
3 = is dat de Rode draad niet meer goed geleid, dit kan in een kabelaansluiting zelf zitten, of in de 6 polige stekkeraansluiting.

Het klokje krijgt uiteraard wel spanning (en zo ook de rest van de unit) als men het contaktslot op on zet.
De geschakelde spanning is dan verbonden met de constante spanning via het contaktslot en voorziet het dashboard van 12 volt, ook de brandstofmeter krijgt dan spanning.

Zou als eerst de Rode draad van de unit controleren op aanwezige 12 V spanning, is deze niet continu aanwezig zit het probleem geheid in deze draad.

Edit: Ben vergeten te vermelden dat er ook nog een zekering van 10 AMP is opgenomen tussen het circuit.
Deze kan dus ook gewoon stuk zijn. Er zitten 2 zekeringen geplaatst bij de accu, 1 van 7,5 AMP en 1 van 10 AMP.
Beide even checken alvorens te gaan meten is mijn devies.
 
Last edited:
Bouw het maar weer terug want er zit geen batterij in het klokje of de unit.
Het klokje krijgt z'n spanning vanaf de accu, continu 12 Volt dus.

Er zijn dus 3 mogelijkheden welke van toepassing kunnen zijn.

1 = is dat de accu z'n beste tijd heeft gehad (gezien je post zal dit waarschijnlijk niet kloppen)
2 = is dat de Rode draad ergens onderbroken is, of deze maakt sluiting.
3 = is dat de Rode draad niet meer goed geleid, dit kan in een kabelaansluiting zelf zitten, of in de 6 polige stekkeraansluiting.

Het klokje krijgt uiteraard wel spanning (en zo ook de rest van de unit) als men het contaktslot op on zet.
De geschakelde spanning is dan verbonden met de constante spanning via het contaktslot en voorziet het dashboard van 12 volt, ook de brandstofmeter krijgt dan spanning.

Zou als eerst de Rode draad van de unit controleren op aanwezige 12 V spanning, is deze niet continu aanwezig zit het probleem geheid in deze draad.

Edit: Ben vergeten te vermelden dat er ook nog een zekering van 10 AMP is opgenomen tussen het circuit.
Deze kan dus ook gewoon stuk zijn. Er zitten 2 zekeringen geplaatst bij de accu, 1 van 7,5 AMP en 1 van 10 AMP.
Beide even checken alvorens te gaan meten is mijn devies.

Bedankt! Ik ga hier mee aan de slag.
 
Ik heb de rode draad gemeten thv het stekkertje en die geeft 6,4 volt. Daaronder loopt de draad een dikke kabelboom in. Lastig te volgen.

Aan de stekker verbinding ligt het dus niet.

Hij verliest ergens 5,4 volt...

Kan ik een nieuwe kabel trekken en waar vandaan?

Bedankt voor je belangstelling!
 
Nieuwe kabel trekken lijkt me nou niet echt noodzakelijk, probleem zit tussen het contactslot, accu en instrumenten paneel.
Men kan dus ook op de 2 andere punten meten of dat er daadwerkelijk 12V op staat.
Maar aangezien het best lastig is zal ik even het elektrisch schema toevoegen aan je thread.
Op die manier zal het e.e.a. wellicht wat duidelijker worden, en is het makkelijker om op bepaalde punten te gaan meten.
In het schema staat de term'' comb sw'' te lezen. Het betreft hier echter het contactslot, ter info.
V.w.b. de rest is het vrij duidelijk, schema is in pdf-bestand en kan men groter maken zonder dat het e.e.a. wazig wordt.
(downloaden en opslaan op eigen pc, op die manier kun je er altijd bij)
 

Attachments

  • City 50 kymco scooternet.pdf
    1.9 MB · Views: 11
Ik zie dat er ook nog een 6 polige connector tussen zit, waar maar 5 draden zijn op afgewerkt.
Wellicht dat deze slecht contact maakt of is geoxideerd.
En inderdaad zoals Floris al zei, puntje voor puntje even meten wat de spanning is.
Accuklemmen goed schoon maken en goed aandraaien zodat ze goed contact maken.
Verder ook even kijken naar de groene bedrading bij je klokje of deze goed massa maakt, maw goed verbonden is met de min-pool van de accu
 
Bedankt Floris en Sparky, voor jullie input.

Zodra ik weer ff tijd heb ga ik weer op zoek. Ik hou jullie op de hoogte.

Nu eerst de remklauw uit elkaar halen. ☺️
 
Back
Top