Baotian Classico bj 2011 loopt raar stationair

Gelexone

New Member
Dag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting helpen.
Mijn Baotian Classico (BT49QT-21A25) GY6 blokje loopt vreemd stationair dan weer heel rustig en dan begint na 30 sec, ineens veel harder te lopen voor ongeveer 10 sec. achterwiel draait dan ook mee en dan weer rustig (normaal), dit herhaalt zich continue.
Starten gaat prima en direct.

Wat ik heb inmiddels gedaan:
  • Carburateur gereinigd....maar was op zich schoon.
  • Nieuwe carburateur besteld maar geeft hetzelfde probleem.
  • Nieuw inlaatspruitstuk plus pakking (vorige had een scheur dus ik dacht valse lucht veroorzaakt dit probleem)
  • Brandstof filter vervangen
Iemand een idee, suggestie?
 
Advertisement - register to remove this

Bij een armer brandstofmengsel zal de scooter in toeren klimmen.
Misschien heeft het armer en daarna weer rijker lopen van het blokje te maken met de brandstofaanvoer.

De carburateur had je al vernieuwd dus de werking van de vlotter en vlotternaald zal dan wel in orde zijn.

Kijk eens of je vacuumslangetje van het vacuumkraantje geen scheurtjes vertoont of niet goed aansluit op de nippels aan beide kanten en dat de scooter misschien daarom varieert in stationair toerental door te weinig vacuüm op je kraantje of valse lucht via het slangetje.

Vies brandstoffilter filter (extern of in de tank/vacuumkraantje) kan eventueel ook nog.
 
Bij een armer brandstofmengsel zal de scooter in toeren klimmen.
Misschien heeft het armer en daarna weer rijker lopen van het blokje te maken met de brandstofaanvoer.

De carburateur had je al vernieuwd dus de werking van de vlotter en vlotternaald zal dan wel in orde zijn.

Kijk eens of je vacuumslangetje van het vacuumkraantje geen scheurtjes vertoont of niet goed aansluit op de nippels aan beide kanten en dat de scooter misschien daarom varieert in stationair toerental door te weinig vacuüm op je kraantje of valse lucht via het slangetje.

Vies brandstoffilter filter (extern of in de tank/vacuumkraantje) kan eventueel ook nog.
Dank Sparky voor je snelle reactie! Ik zal alle slangetjes vervangen dan kunnen we dat ook uitsluiten. Helaas niet meer nu aangezien het hagelt buiten.....Ik zal het morgen laten weten!
 
Dank Sparky voor je snelle reactie! Ik zal alle slangetjes vervangen dan kunnen we dat ook uitsluiten. Helaas niet meer nu aangezien het hagelt buiten.....Ik zal het morgen laten weten!
Inmiddels alle slangen vervangen en ook de SLS??? in ieder geval volgens mij een luchtpompje voor een betere CO2.
Nieuwe bougie en kabel...geen verandering
Nog een andere carburateur er op gezet zelfde probleem....dan weer snel stationair lopen dan weer langzaam stationair lopen en als je tussendoor gasgeeft blijft de motor lang "hangen" in het gas terwijl de gaskabel helemaal terug is en ook bij de carburateur
Overal nog remmenreiniger gespoten maar geen reactie in toerental.
Oude carburateur weer teruggeplaats en SLS pomp. En voor de zekerheid 1 luchtslang de slangklem van vernieuwd naar het luchtfilter....je raadt het al nu loopt het blokje stationair ineens prima....te veel tegelijk veranderd om de "echte" oorzaak met zekerheid te kunnen vaststellen dat vind ik balen want het liefst repareer ik iets en weet wat ik doe....
Deze kunnen we weer sluiten.
Nogmaals dank Sparky!
 
Back
Top