Baotian BT49QT-12 trekt traag op

Lowa

Well-Known Member
Hoi, :|
Mijn Baotian BT49QT-12 trekt traag op. Nu zie ik bij de motor een rubberslang die bij het einde afgesloten is met een stukje gaas met plakband erom heen. Waar zou dat voor bedoeld zijn?. Ook heb ik ergens gelezen dat je de varioring begrenzer moet verwijderen of vervangen door een gladde en je er een speciaal gereedschap voor nodig heb om je zuigerstang te blokkeren. En dat je ring van de naald van de carburateur moet verzetten naar het midden. Klopt er wel iets hiervan?
Gr. Lowa :'(
 
Advertisement - register to remove this

Die slang komt van vooraan bij de cylinder. Heb de plakband eraf gehaald en een ritje gemaakt. Merkte geen verschil dus maar weer afgeplakt.
 
Als het een dunne - 10 mm- in doorsnede is , dan is het de carter ontluchting, die moet open zijn anders bouw je druk op en blaas je je keerringen eruit, Deze zit normaliter (Bij Kymco en dat is ongeveer hetzelfde blok) aan de onderzijde op een doosje onder het luchtfilter.
 
Ik denk dat je gelijk hebt dat het de carterontluchter is. Heb het plakband eraf gehaald.
Maakt toch geen verschil in snelheid. Bedankt.
 
Hi vandaag heb ik mijn smeerlolie en transmissieolie vervangen. Ik heb toen gelijk mijn standaard witte rollen (ik weet niet hoeveel gram) vervangen voor 4grams zwarte volgens deze tip. http://www.hmk.nl/Download/BT50QT9_go_faster.pdf zie helemaal onderaan.
Nu rijdt mijn scooter wel harder 70 was eerst 55 op de teller met standaard rollen. Maar het lijk of het nu overtoeren maakt bij het optrekken dus rijsende motor. Het ringetje van mijn gasnaald zit in het midden . Nog steeds standaard sproeier erin. Rose draadje zit los. Zijn mijn rollen nu te licht? Welke zou ik het beste kunnen gebruiken om normaal op te kunnen trekken?
 
Hi vandaag nieuwe rollers gehaald hadden alleen 8 gram malossi. Heb toen mijn 4grams van merk Super eruit gehaald en die 8 gram erin. Maakt geen overtoeren en ook geen rijsend motor maar trekt toch nog niet zo super op en max snelheid op de teller 60km dus 55km in werkelijkheid. Die originele die erin zaten laten wegen die zijn van die gele plastieke die zijn 6,5 gram maken overtoeren max snelheid 55km op de teller. Dus ik dacht als die al te licht waren die 8 gram maar proberen. Wat is de beste oplossing nu 7 gram van malossi proberen of weer 6,5 maar dan van malossi. Ik zie dat K-parts rollen heeft vanaf 2,9 gram. Mogen er ook verschillende maten rollers erin voor het totale gewicht of alleen een set van allemaal hetzelfde gewicht?
 
Last edited:
heej ik heb ook een bt49qt-12. ik had mijn scooter 2 hands gekocht veel te lichte gewichten erin. minimaal moet je naar 7,5 a 8 gram gaan, houd er rekening mee een 4 tak mag nooit te hoge toeren maken met het optrekken doe je dat wel heb je kans dat alles kapot loopt. je mag een 4tak nooit vergelijken met een 2tak.
je zegt dat je de roze draad er af heb. mijn vraag is aan jou kan je hem makkelijk starten en loopt hij mooi gestationeerd?
ik zou eens naar je kleppen kijken en af laten stellen heb ik ook gedaan en loopt super en een ander uitlaat erop technigas standaard model moet je nemen (geen terug lopende demper slecht) loopt hij super op beter als de orginele uitlaat.
oh ja jou scooter heeft geen vario begrenser. deze type scooters zit dat er nooit op ivm te hoge toerental schade aan motor daarom is deze type scooters alleen electronisch begrens met de cdi en een klein kastje in de carterdeksel. roze draad.
heb je meer vragen stel gerust.
 
Met elektronische start pakt hij de 1e keer soms niet maar de de 2e keer zeker stationeer draaien doet het ook prima bij stoplichten valt het nooit uit.. Ik heb het 2e hands gekocht met maar 20km op de teller. Ik heb nu 400km gereden en 1e keer smeerolie en transmissieolie ververst. Hij rijd nog steeds prima allen dat optrekken bij het wegrijden hè dat vindt ik niet zo vlot gaan. Laatstaan met 2 personen heb ik nog niet geprobeerd. Die roze draad zat er bij mij al losgekoppeld toen ik het kocht maar ik zie die andere draad niet waar het aan gekoppeld zat dus ik weet niet welke kleur die heeft. Maar als roze draad is afgekoppeld werkt die cdi toch niet meer of wel? Want ik overwoog een race cdi te plaatsen. Hoe rijd de jouwe trekt het goed op met die uitlaat en hoe hard gaat het met 2 personen? Wat kost het om kleppen te stellen want dat kan ik niet en welke uitlaat heb je erop? ik heb nu om en om 7.5gram en 6.5 gram erin. En gasnaald in het midden.
 
Back
Top