banden op zip sp voor nat en droog

ThundeRRacing

van Donderen Timmy
ik had een vraagje ik zou graag willen weten welke banden het beste zijn voor de zip sp.ik heb de zip namelijk net en heb er nog ni mee geraced.want seizoen is voorbij.kunnen jullie mij zegge welke de beste zijn.

ik dacht in nat weer ml 50 en in droog weer de battlax race?
 
Advertisement - register to remove this

De ML50 volstaat idd voor alle weertypes. Het afgelopen seizoen is er in de sobw races met droog weer voornamelijk met de battlax gereden. Ook de banden van Dunlop schijnen erg goed te zijn. Types weet ik niet precies.
 
Tis net wat je fijner vind.

Battlax is nerveuzer (ronder) en heeft een compound die echt geod op temperatuur moet komen, maar wel minder profiel dus in principe zeer geod bandje met droog weer.

Dunlop lijkt er wel een beetje om, maar is toch weer anders.

Ml50 is voor onervaren piloten prima band voor zowel droog als nat in mijn optiek.
Je kunt ook nog bijv alleen achter wisselen.
 
Met nat weer zijn de ML50's wat mij betreft de band i.d.d.

Met droog weer heb je met Dunlop's of Battlax toch echt wel voordelen, deze banden maken gecontroleerd driften mogelijk. als je hier mee om kunt gaan heb je gewoon voordeel.

Zie tegenwoordig ook steeds vaker Battlax achter en Dunlop voor.
 
ik heb dit seizoen meerdere malen gereden op Battlax banden in de regen. HEt verlies aan grip valt best mee. Maar je moet natuurlijk niet als er water op het circuit blijft liggen met Battlax gaan rijden. Maar ik raad ook Battlax in combinatie met ML 50 aan.
 
oke

Originally posted by BART#21
ik heb dit seizoen meerdere malen gereden op Battlax banden in de regen. HEt verlies aan grip valt best mee. Maar je moet natuurlijk niet als er water op het circuit blijft liggen met Battlax gaan rijden. Maar ik raad ook Battlax in combinatie met ML 50 aan.
ik hebmet me street magic ook met ml 50 voor en bttlax achter gereden en reed goed dus ik denk dat ik dat ook amar ga doen op de zip gioed idee?
 
Originally posted by BART#21
ik heb dit seizoen meerdere malen gereden op Battlax banden in de regen. HEt verlies aan grip valt best mee. Maar je moet natuurlijk niet als er water op het circuit blijft liggen met Battlax gaan rijden. Maar ik raad ook Battlax in combinatie met ML 50 aan.
als ze maar lekker warm worden kan het, toch vind ik bij koud vochtig weer een ml50 wel lekker, maar deze is wel zonder waarschuwing weg.
 
ik heb lennart in lelystad met een battlax in de regen zien rijden en daar kwamen toen hij van de baan afkwam echt stoomwolken vanaf :) die banden waren gewoon goed warm.

en nee het was niet de uitlaat. :)
 
Back
Top