[autoradio] Clarion DX538r

Originally posted by djmanta
hmm ik heb ff gekeken op een aantal sites van aanbieders van het clarion assortiment, maar ze zitten allemaal nog in de 28 serie.

de DXZ528R dus bijv is de vergelijkbare met die van jou, die de meeste shops hebben.... geen enkele DXZ538R te bekennen, misschien is dat model nog maar net op de markt?

Dit is de DXZ528R btw :
DXZ528RFront.jpg

dies echt gruwelijk :~

Het verschil in geluidskwaliteit is te verwaarlozen als je je hele auto niet volbouwt met high-end speakers, dus waarom een Clarion/Alpine nemen.

Last edited:
Het verschil is duidelijk waarneembaar wanneer je gewoon middenklas speakers heb. En hierop dan een kwaliteit of goedkope radio aansluit.

Ikzelf heb de JVC KD-SH99R met hierop een Osio versterker en 2 Lanzar ovaal 3weg speakers.
Maat van me heeft een Lenco apparaat met hierop een versterker stuk of 6 speakers en een sub-woofer.

Resultaat: Mijn geluid is zuiverder , steviger en bij hogere dB blijft mijne ook zuiverder. Dit natuurlijk tot je over het bereik van je speakers heen gaat.

Ik zou persoonlijk een wat duurdere en kwalitatief betere radio kopen. Het is nm niet zo dat je elk jaar een nwe radio koopt. Dus investeer gewoon iets meer in een radio. Dit is namelijk het belangrijkste element van een audio systeem

Originally posted by JohnB
Het verschil is duidelijk waarneembaar wanneer je gewoon middenklas speakers heb. En hierop dan een kwaliteit of goedkope radio aansluit.

Ikzelf heb de JVC KD-SH99R met hierop een Osio versterker en 2 Lanzar ovaal 3weg speakers.
Maat van me heeft een Lenco apparaat met hierop een versterker stuk of 6 speakers en een sub-woofer.

Resultaat: Mijn geluid is zuiverder , steviger en bij hogere dB blijft mijne ook zuiverder. Dit natuurlijk tot je over het bereik van je speakers heen gaat.

Ik zou persoonlijk een wat duurdere en kwalitatief betere radio kopen. Het is nm niet zo dat je elk jaar een nwe radio koopt. Dus investeer gewoon iets meer in een radio. Dit is namelijk het belangrijkste element van een audio systeem

in deze radio zit inderdaad een erg lekker geluid, heb 'm zelf ook in combi met 2 x 250 watt pioneer 3 weg speakers en een versterker (even 't merk kwijt maar ja) :)

Clarion zal indd beter zijn dan een middenklasse Pioneer die daar wordt getoond maar de topmodellen ontlopen elkaar niet veel.
En dat een Goede Jvc beter klinkt dan een Lenco lijkt me logisch 8P

Ja, Lenco, daar noem je me ook een merk...
Over het algemeen is de geluidskwaliteit van de A-merken radio/cd/mdspelers (Pioneer/JVC/Clarion/Alpine/Sony/Kenwood/...) allemaal uitstekend.

Nou dan zit er als nog een wereld van verschil tussen.
Ik met mn JVC vs de Sony blackscreen (oid met dan mask ding) was t zelfde verschil

Originally posted by SanderB
Ja, Lenco, daar noem je me ook een merk...
Over het algemeen is de geluidskwaliteit van de A-merken radio/cd/mdspelers (Pioneer/JVC/Clarion/Alpine/Sony/Kenwood/...) allemaal uitstekend.

Hoe durf je Sony hier tussen te zetten man...:'(

Sony is PRIMA ja maar niet super. De meeste modellen hebben ook problemen met het lezen van CDR's

Heb md setje... :D

Slaat ook niet over tenminste en je ziet de titels...

Boxen van philips... :( boehoe aarzen dingen mjah papa wilde niet luisteren

Back