Autoradio aansluiten

Status
Not open for further replies.

PowerFreak

Love her :P
Iemand een id hoe ik die ***radio aansluit. Ik heb 12 draden in de auto zitten, die bedoeld zijn voor de radio. Maar hoef er maar 4 te hebben. Maar rara, welke 4 :?? Weet iemand zo gauw welke kleuren dat moeten zijn. Voor Honda CRX.

draden_radio.jpg

Deze zitten dus in de auto

draden_radio2.jpg

Linkse 5, met uitzondering van de oranje geloof ik, zijn dus van de radio zelf

Advertisement - register to remove this

Zoek ergens in het boekje of op internet de kleuren met bijbehorende betekenis op van je radio en van je auto. Dan is het een kwestie van met elkaar verbinden.

Hoop dat je er wat aan heb, want het is wel heel leuk werk een radio met versterker en hele rotzooi aansluiten. :)

Succes.

zoals Sebas zegt lees het boekje en trek anders gewoon verse draden voor je Lenco MP3 radio

je hebt er in princiepe toch maar 3 nodig volgens mij, de massa, continu en die op contact een spanning geeeft, en tjah meten is weten he, die zwarte zal zowieso wel de massa zijn, en dan ws rood en geel voor continu en contact geschakeld, maar da weet ik nie zeker, moet je ff meten.

geen meetapparaat, dan heb je vast wel een 12 volts lampje met 2 kabel, en desnoods nog zekering als je het niet vertrouwd.

suc6, en tis een hoop werk, en 8 draden van die 12 zullen wel speaker kabels zijn denk ik zo

En dan heb je ook nog de antenne. Daar zit altijd zo'n tulp achtig stekkertje aan, maar die zie ik ook niet. Werken die dingen trouwens niet met DIN-stekkers? :?

Zwart en rood is voor de spanning.
Geel of oranje is voor zekering.. moet je even navragen bij een garage ofso.
Paars, groen, wit en grijs zijn voor de boxen.

2 groene, 2 grijze, 2 witte, 2 paarse, 2 gele voor de boxen.
1 zwarte voor de -, 1 rode voor de +.
de oranje denk ik voor de zekering en de blauwe voor de antenne.

Als je ff een goed ISO setje aanschaft, daar staat op alle kleur draden waar deze voor dient.

Verders heeft SR-MARC-SR het een heel eind goed, de oranje is alleen voor schakel stroom, die zorgt dus dat je radio aan gaat als die op contact zet.
Die blauwe is idd voor de antenne maar wordt veel gebruikt voor schakelstroom naar de versterker. Deze zorgt dus dat je versterker aansprint als je je radio aanzet ;)

groen wit paars geel voor die boxen idd. die andere 4 draden mioet je gewoon ff oplossen met een multimeter. Accukabel = geel, ontstekingkabel= rood orange = dimmer Blauw = spannings regelaar zwart = aardeverbinding

Zo staat het in mij boekje van kenwood misschien dat het bij jou wel klopt meet het gewoon ff door zou ik zeggen

Enne blauw antenne ??? Hoe komen jullie daar nou bij. Normaal is de antenne aansluiting gewoon een dikkere zwarte kabel met een plug eraan

Originally posted by Arne
Blauw is voor antenneversterker tog. Wordt ook gebruikt voor remote idd.

volgens mij ook, vandaar die tulp stekker volgens mij

volgens mij is die blauwe kabel voor telefoonmute, voor als je een carkit hebt en je telefoon gaat af, of je belt iemand dat de radio vanzelf op de mute springt.

Ik bedoel niet het onderste plaatje maar het bovenste plaatje. Dat zijn de draden van de draadboom. Zal zo ff de exacte kleuren posten. Nogmaals: Het gaat me niet om de kleuren en betekenissen van de radio zelf.

dikke rode is plus, zwarte is massa. De rest weet ik niet, kijk gewoon waar ze heen gaan anders?

Als je een batterij tussen een plus en min speakerdraad houdt, gaat de speaker kraken......Moet je maar ff proberen.

De oplossing weet ik zo niet (zou ik effe pic moeten maken oid) Maar iig, de vorige eigenaar is gewoon zo'n pisvlek geweest om die euro-connector er af geknipt... of je radio was gejat oid...

Status
Not open for further replies.
Back