Athena Powered Quartz

Status
Not open for further replies.

AthenaPowered

PiaMember
Een vriend van mij was bezig met zijn project scooter en ik dacht ik wil dat ook, ik heb niet zoveel geld als hem maar ik wilde gewoon iets hebbe wat ook leuk vooruit zou komen, dus ikke kijken bij piaggio marktplaats en kwam een typhoon tege die wel leuk was, dus ik die gekocht, maar door omstandigheden nooit thuis gekregen.

Toen zag ik dat er 19 sept. een mooie meeting aan zat te komen en bedacht bij mezelf dat ik toch wel eens op mocht gaan schieten, ik had ondertussen al een aantal motorische onderdelen aangeschaft maar nog steeds geen scooter. Dus ik weer kijken bij piaggio marktplaats en daar zag ik dat nicoz de ex-racer van Dani te koop had staan voor een leuk prijsje. Die heb ik maar gekocht.

De dag nadat ik via Pm had gezegt dat ik de quartz wilde kopen kwam nicoz hem al thuis brengen, hij lag helemaal uit elkaar en zag er zo uit:

28738_Quartz%20bij%20aankoop_l.jpg

Dit was op de dag voordat ik op vakantie ging, dus ik had hem meteen maar ff een heel eind opgebouwd om te kijken hoe dat eruit zou zien:

28738_Quartz%20in%20elkaar_p.jpg


De onderdelen die ik toen al bij elkaar gespaard had heb ik ook maar ff op de foto gezet:

28738_Onderdelen%201_l.jpg

28738_Onderdelen%202_l.jpg


De radiateur en de krukas zijn al veranderd, omdat een runner radje denk ik toch net te weinig zal koelen en de krukas is veranderd omdat ik een mooi blokje heb kunnen kopen met krukas er al in !

Toen ik terug kwam van vakantie had ik weer wat geld over en toen heb ik een aerox radje, mono zadel en nrg blokje gekocht, ook had ik ondertussen een mono vork met schijfrem en 2 quartz velgen gekocht (want dubbel trommelrem lijkt me toch niet ideaal !) Ik heb ook het frame vast blauw gespoten omdat die helemaal aan het roesten was:

28738_ophaning%20radje_l.jpg

28738_Met%20rad%20en%20buddy_l.jpg


Hierna heb ik een gpt toerenteller/temp meter aangeschaft en die gemonteerd

28738_Gpt%20teller_l.jpg


Vandaag ben ik bezig geweest met het in elkaar zetten van alles gewoon om even te kijken hoe het staat:

28738_In%20elkaar%20voor%20foto%202_l.jpg

28738_In%20elkaar%20voor%20foto_l.jpg


Net heb ik alles er weer onderuit gehaald en morgen word de cilinder gemonteerd, het doel is om 19 sept. de quartz klaar te hebben en ermee naar speelmans platen te kunnen !

Mijn setup is niet speciaal maar dat komt omdat ik geen geld heb voor een speed of evo of zoiets dergelijks

Setup:

- Cilinder: Athena racing Vlinder
- Uitlaat: Big one Racing
- Krukas: Hebo racing as
- Sprutistuk: Malossi 21 mm recht
- Carburateur: 21 mm DO
- Vario: Evo vario
- Ontsteking: Std bewerkt

Mischien dat er later nog specialer spul komt, maar ik wil hem eerst gewoon eens rijden hebben voor 19 sept.

Als er weer updates zijn dan komen die in de 1e post te staan !

=== Update ===

Ik ben weer hard aan het werk geweest (en heb gelukkig ook veel hulp gehad van onder andere Dennis@tph en V.R.T.) en hij loopt ondertussen, ben afgelopen zaterdag beetje wezen rijden samen met Dennis@tph en zijn speed 04 nrg. Ik heb meteen gemerkt dat het snelheids verschil erg groot is :D en ben nu dus ook echt van plan om iets snellers aan te gaan schaffen !

Hij liep opzich al best aardig, alleen de std koppeling werkt niet mee, dus heb ik een deltaclutch gekocht, ook heb ik een 2e radje geplaatst omdat 1 radje schijnbaar niet genoeg was (komt mischien door doorzichtige slangen ?) Ik ben alleen zo stom geweest om zonder vertandings olie te gaan rijden :S en heb mijn vertanding dus gesloopt, maar er is al een andere vertaning onderweg, dus hopelijk zaterdag weer branden :p Totzover het verhaal nu de foto's van hoe die er nu bijstaat:

47809_Klaar_l.jpg

47809_klaar%201_l.jpg

47809_klaar%202_l.jpg


=== Update ===

Ik had 1,5 week geleden een deltacltuch gekocht en die is inmiddels binnengekomen, deze heb ik vandaag gemonteerd en nu moet ik echt helemaal voorop gaan liggen om te zorgen dat ie niet te ver van de grond afkomt :D Ik heb ook een denso bougie gehaald, want met die bsg 9 bougie pruttelde ie een beetje, maar dat is nu ook verholpen. Zondag ben ik er ook op speelmansplaten, maar is meer om ff te kijken hoeveel pk ik haal (hoop rond de 10 pk te zitten) en ff kijken of het sprinten een beetje wil lukken !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

erg strak :W Wat ben je nog van plan met de kappen ofzo ?

//edit: mono seatje van Robin :X? :edit//
 
PiaPimp said:
erg strak :W Wat ben je nog van plan met de kappen ofzo ?

//edit: mono seatje van Robin :X? :edit//

Ik weet nog niet of ik er kappen opdoe en wat voor iets het dan gaat worden, ik ga me eerst op 19 sept. richten om dan alvast een lopende scooter te hebben en daarna ga ik bekijken of ik er kappen op wil en wat voor kappen ik er dan op wil !

En monoseatje en radje zijn bijde van Robin geweest !
 
Last edited:
Tof.....nog een quartz, ben ik niet meer de enige zo'n beetje:D
Ik ben benieuwd hoe die wordt en wie weet sprinten we nog een keer op een meeting;)

Succes iig!
 
hmm komt me bekend voor dit :rolleyes:
ziet er leuk uit!! :W word zeker wel wat en die setup komt vanzelf wel :D
en die athena wil denk ik wel beuken (wij wachten ook nog in spanning af voor onze athena)

veel suc7 er mee
 
Bedankt voor de reactie's, en een quartz is weer eens wat anders vind ik :D Ik ben ook heel benieuwd naar de prestatie's van de athena !
 
Hier nog ff een foto van mijn vertanding, let op het ronde gat rechts onderin, die is namelijk helemaal uitgeslepen door de hitte en wrijving !

47167_Vertanding(4)_l.jpg
 
Last edited:
LcTph said:
Hier nog ff een foto van mijn vertanding, let op het ronde gat rechts onderin, die is namelijk helemaal uitgeslepen door de hitte en wrijving !

*plaatje*



mja dan heb je nu minder wrijving en dat resulteert dan weer in meer vermogen 8P
 
Het ziet er al leuk uit, maar gaan die rad's passen achter de voorkap? Want ik had al moeite om een aerox rad erachter te krijgen :rolleyes:

Als je hem 19 sept af krijgt kunnen we wel een keer sprinten:D
 
zip#19 said:
Het ziet er al leuk uit, maar gaan die rad's passen achter de voorkap? Want ik had al moeite om een aerox rad erachter te krijgen :rolleyes:

De radjes gaan idd niet passen achter de voorkap, maar ik denk dat ie zoveel koelling nodig heeft omdat ik transperante slangen heb gebruikt, dus ga binnenkort ff normale kvs slangen proberen en dan hopen dat 1 radje genoeg is !
 
LcTph said:
De radjes gaan idd niet passen achter de voorkap, maar ik denk dat ie zoveel koelling nodig heeft omdat ik transperante slangen heb gebruikt, dus ga binnenkort ff normale kvs slangen proberen en dan hopen dat 1 radje genoeg is !

Ik heb genoeg aan alleen een aerox rad iig:)
 
Mijn oude deksel gaat toch niet kapot :+

Toch heeft hij het weer voor elkaar gekregen om deze ook weer te slopen 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top