This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Argumenten max snelheid weerleggen naar 70?

Massacre

ThatOneBlack
Hallo

Ik ben opzoek naar enkele argumeten en tegen argumenten naar de stelling: Maximum snelheid van scooters en brommers naar 70km/h(ongeveer ontgrents)

gelieve te vermelden of je er voor of er tegen bent.

Dit is een simpele opdracht voor school om een debat te voeren tussen mij en mijn mede leerlingen.
 
Laten we zeggen dat de mensen zich eerst aan de maximum snelheid moeten zien te houden, vooral in 30km zones houd niemand zich aan de snelheid.
Ik heb zelf vaak genoeg gehad dat ik bijna van de sokken werd gereden door scootertjes die 70-80 rijden door een 30km zone.

Pas wanneer ze een beetje bewust kunnen rijden zou ik zeggen dat ze wel 70 zouden mogen max
 


Mee eens, maar als tegen argument zou ik kunnen zeggen: Misschien willen ze zich er wel aan houden, als ze in de eerste plaats al zonder problemen een degelijke snelheid kunnen halen.

Ze denken misschien in de zin van: Ja, ik ben toch al in de fout met men opgevoerde scooter, wat maakt het verder nog uit?
 
tja 70km/h zul je toch nooit voor elkaar krijgen.
zou het wel vet vinden maar mensen die te hard blijven rijden binnen de bebouwde kom hou je toch altijd.

jongeren vinden het meestal vet om hard te rijden (zelf vind ik dat ook maar niet in de bebouwde kom) en denken meestal niet aan de consequenties.

dus ze zullen ze zich hier niet aan houden.

is ook een slecht onderwerp eigenlijk waarvoor moet je het maken?
 


Schoolwerk. Ik moet tenmisnte 5 argumenten voor leggen. Waarbij ik ervoor of er tegen moet zijn; men klas genoten zullen dan tegenargumenten gebruiken om me te doen zwijgen , ik wil langs beide kanten het bekijken.
 
Ik ben voor

Argumenten:

Vanaf 18+ zou 70km/u wel mogen, dan ben je volwassener en verantwoordelijk voor je eigen daden. Ik ken genoeg 18+ motorijders die serieuze ongelukken meemaken puur door het kopen van een moto (zonder ervaring) omdat ze niet sneller mogen rijden met hun scooter.

De regering verdient veel geld aan het 'jagen op scooters'. Het 50km/u beleid is er puur gekomen om geld te verdienen aan scooters. Ook komt het gebruik van begrenzingen (bv. varioring) de optimale werking van je scooterblok niet ten goede => meer slijtage.

Meer mensen gaan sneller dan 50km/u omdat het niet mag, en het je net uitdaagt het wel te doen. Laat mensen bewijzen dat ze met een scooter kunnen rijden, dat ze volwassen en verantwoordelijk zijn en trek vanaf 18 jaar de topsnelheid van scooters omhoog.

Ik snap niet dat ze geen klasse motoscooters in het leven roepen. Een scooter kan je geen moto noemen, en een moto geen scooter. Als er een tussenklasse zou bestaan zouden mensen veel beter wennen aan de overgang van scooter naar moto.

Ik vind heel het scooter 50km/u systeem goed voor mensen van 16 tot 18 jaar. Maar vanaf 18 mag het wel wat meer zijn imo...
 



Ik denk dat dit moeilijk te controleren valt, en zij die dan sneller willen vanaf 18, kopen simpel een motor.
Ik denk ook dat de regering juist veel meer geld kwijt is door het 'jagen' op opgevoerde scooters/brommers dan zij verdiend.

Met de uitdaging om harder te gaan ben ik dan wel mee eens. Maar enkel omdat we jong zijn en dingen moeten uit proberen.

Bedankt voor je argument
 
Ik heb al veel nuttige dingen kunnen gebruiken, dus dit zal morgen geen probleem zijn.

Ik ben er tegen:

1 te jong en onverantwoord samenhangend met te weinig ervaring
2 Wat zou de motorscooter/motor nog voor zin hebben als je voor minder even hard mag.
3 Bij het verhogen van de contructie snelheid zullen er nog steeds mensen zijn die ook hier over gaan. Jongeren zullen steeds harder willen
4 Automobilisten die een scooter voor zich hebben rijden zullen zich ergeren en wanhopig proberen in te halen, wat er niet veiliger op wordt.
5 Uiteigen ervaring weet ik goed wat voor gekken er op de weg rijden. brommers en auto's die niet begrijpen wat te doen als er een scooter langs hem/haar op het fietspad rijdt of ervoor/erachter