Aprillia sx 50 benzine probleem

Twanenman

New Member
Beste,

ik heb een aprilia sx50 uit 2015 en deze heeft sinds kort een probleem. Ik heb een weekje geleden gestart en ook weer uitgezet en nu start ie niet meer. Toen ik terug in de garage kwam lag er een plek benzine onder de brommer. Dit kwam uit de uitlaat gelekt met een constante druppel. Hij vonkt wel (nieuwe bougie en getest) ook liggen er nieuwe pakkingen op en er zit geen schade in de cilinder van eventueel een warmloper. Kan iemand mij helpen hoe ik hem weer lopend en niet lekkend van benzine kan krijgen.

Vriendelijke groet,
Twan
 
Advertisement - register to remove this

als het "uit de uitlaat" gelekt kwam, bedoel je dan aan het uiteinde? of bij het laagste punt?
als het werkelijk uit de uitlaat kwam, moet het bij de inlaat naar binnen zijn gelekt en zal de benzine bij het testen van je vonk ook om je oren zijn gespat (want dan moet je carter ook vol staan).
het kan ook langs je uitlaat lopen als het hoger weg naar buiten lekt (benzinekraan, carburateur (vlotternaald)..
 
mijn eerste pakking van de uitlaat naar de 'bocht' is niet helemaal 100% een druppelde het er uit. Het testen met de bougie is er niks om mijn oren heen gespat want hebben we even dicht gezet. Hoe kan ik weten of mijn carter vol staat? en dit dan oplossing?
 
mijn eerste pakking van de uitlaat naar de 'bocht' is niet helemaal 100% een druppelde het er uit. Het testen met de bougie is er niks om mijn oren heen gespat want hebben we even dicht gezet. Hoe kan ik weten of mijn carter vol staat? en dit dan oplossing?
wat en hoe "hebben we even dicht gezet"? je bougiegat? met wat? laat het bougiegat eens open en kick of start nog eens, kijken wat er dan gebeurt. als er dan spatten benzine uitkomen (die inmiddels "dood" zou zijn) ga je door tot dat over is, liefst met je benzinekraan dicht/carburateur leeg/dicht) en gas open tot er geen spatten meer uitkomen. daarna benzinekraan en carburateur weer open, bougie terug en weer eens proberen te starten.
als ik het goed lees, had je hem een week geleden even gestart, niet gereden en weer afgezet. dat is op de choke geweest en je motor is niet goed op temperatuur gekomen om overtollige benzine er weer uit te draaien. voeg daar nog wat condenswater bij (vorige week was het koud) dan is het ook niet eens pure benzine meer, maar vermengd met water.
 
ik heb geen vacuum maar een bezine graan die ik open kan draaien. Ik heb niet met choke gestart of gereden maar wel korte afstand dus kan inderdaad zijn dat de motor niet goed warm is geworden. Condenswater vanaf waar? Tank? Bedankt ook voor je hulp en snelle reactie!
 
condenswater uit de buitenlucht en geloof het of niet: water als restproduct uit je verbranding! (méér dan CO2) de witte pluimen uit een uitlaat van elke koude motor zijn voornamelijk "stoom"/condens! als je niet doorrijdt tot dat over is (dan is het heet genoeg en zie je het minder) slaat dat neer ìn je motor.
fijn, zo'n handbediende kraan! heb 'm op m'n Tomos ook nog.
 
Back
Top