aprillia sr start niet

jonathan 1992

Well-Known Member
ik zit met een probleem, ik heb een aprillia sr maar wil niet starten, en toen ik er nog op reed, had ik de laatste 2 dagen dat hij even wegviel soms maar ging hij naar even wel weer rijden, maar nu start hij helemaal niet meer,

het probleem is de bougie vonkt niet, dus dacht haal een nieuwe en deed die erin,
vonkte ook niet, en in andere scooter vonkte hij wel dus het licht niet aan de bougie,
ik lees af en toe een dat het iets met de bobine waarschijnlijk is of bougie dop,
maar hoe kan ik daar achter komen wat het is?
hij ligt al wel uit elkaar, maar weet niet zeker wat het is dus zou iemand me kunnen helpen door te zeggen hoe je erachter komt?
 
Advertisement - register to remove this

Is lastig, ik had ook een probleem en bobine doorgemeten zoals ik het ergens via google had gevonden, maar dan zou me bobine kapot zijn maar die doet het dus gewoon..

Maar goedkoopste is om eerst een nieuwe bougie kabel en dop te kopen, bij elkaar max 10 euro en te kijken wat hij dan doet.

Bij mijn SR had ik last van vocht in de dop, dus als je een nieuwe haalt moet je wel zo'n rode nemen van champion ofzo, die is waterdicht.
 
Back
Top