Aprillia sr roze topt komt den toeren niet in

J4ess

New Member
Heb men scooter watergekoeld gemaakt maar zit met een probleem stilstaand vol gas geeft ie vol toeren maar als ik eenmaal rol zakt heel men toeren af iemand enig idee?heb er een stage6 carb op rt 21mm sproeier 115
Men carters: high speed polini vario
Mallosi delta clutch rode druk veer blauwe trekveren
Open lucht filter
Heb iridium bougie
Maar ik zou niet weten hoe het kan dat hij niet ze toeren wilt pakken
Er zit ook een hpi ontsteking op
 
Advertisement - register to remove this

Ten eerste is een rode drukveer te sterk voor een roze top.
Probeer meteen eens een normale ngk bougie, met een Iridium word het afstellen nou niet makkelijker kan ik je vertellen.
En hoe staat die hpi afgesteld?

Dit zijn alvast 3 dingen die er allemaal voor kunnen zorgen dat je geen toeren oppakt
 
Ten eerste is een rode drukveer te sterk voor een roze top.
Probeer meteen eens een normale ngk bougie, met een Iridium word het afstellen nou niet makkelijker kan ik je vertellen.
En hoe staat die hpi afgesteld?

Dit zijn alvast 3 dingen die er allemaal voor kunnen zorgen dat je geen toeren oppakt
Dat zou niet kunnen voordat ik de sr lc heb gemaakt was ie ac met polini corsa met dezelfde set up als nu rode druk veer blauwe delta clutch veren en jaagde hem mooi de toeren in, constante toeren mooi en de polini corsa is standaard langzamer als je roze top want die zet al 16 pk uit fabriek en de corsa 11,4
Iridium kan veel beter tegen hitte en heeft een constantere vonk,
Maar ii moet het blok reviseren want lagers zijn niet meer goed
 
Dat zou niet kunnen voordat ik de sr lc heb gemaakt was ie ac met polini corsa met dezelfde set up als nu rode druk veer blauwe delta clutch veren en jaagde hem mooi de toeren in, constante toeren mooi en de polini corsa is standaard langzamer als je roze top want die zet al 16 pk uit fabriek en de corsa 11,4
Iridium kan veel beter tegen hitte en heeft een constantere vonk,
Maar ii moet het blok reviseren want lagers zijn niet meer goed
Als jij zo een afstelling bepaald voor een scooter dan word het weinig rijden denk ik....
Iridium is minder storingsgevoelig en heeft geen reet met hitte te maken. Maargoed al zou het wel zo zijn dan nog is een scooter met een Iridium bougie afstellen kut. Ik zeg niet dat een Iridium bougie slecht is. Maar stel maar af met een normale bougie en dan.als.het goed draait knal je er een Iridium bougie voor de voordelen.

Verder is een corsa toch niet te vergelijken met een roze top man.....
Totaal verschillende timing, rotor zeker ook gewoon op dezelfde stand als met die Corsa zeker? Want toen deed ie het ook dus nu ook zeker?
 
Als jij zo een afstelling bepaald voor een scooter dan word het weinig rijden denk ik....
Iridium is minder storingsgevoelig en heeft geen reet met hitte te maken. Maargoed al zou het wel zo zijn dan nog is een scooter met een Iridium bougie afstellen kut. Ik zeg niet dat een Iridium bougie slecht is. Maar stel maar af met een normale bougie en dan.als.het goed draait knal je er een Iridium bougie voor de voordelen.

Verder is een corsa toch niet te vergelijken met een roze top man.....
Totaal verschillende timing, rotor zeker ook gewoon op dezelfde stand als met die Corsa zeker? Want toen deed ie het ook dus nu ook zeker?
Nee nee dat niet heb de roze top zo appart gekocht op een andere blok daarom, hij word gereviseerd rn alless opnieuw nagekeken, maar een rode druk veer hoort niet te sterk te zijn voor een roze top
Post automatically merged:

Als jij zo een afstelling bepaald voor een scooter dan word het weinig rijden denk ik....
Iridium is minder storingsgevoelig en heeft geen reet met hitte te maken. Maargoed al zou het wel zo zijn dan nog is een scooter met een Iridium bougie afstellen kut. Ik zeg niet dat een Iridium bougie slecht is. Maar stel maar af met een normale bougie en dan.als.het goed draait knal je er een Iridium bougie voor de voordelen.

Verder is een corsa toch niet te vergelijken met een roze top man.....
Totaal verschillende timing, rotor zeker ook gewoon op dezelfde stand als met die Corsa zeker? Want toen deed ie het ook dus nu ook zeker?
En iridium heeft helaas wel
Te maken met hitte en tot hoelang die mee kan want iridium is een harder metaal, ik ga niet elke keer bougies blijven kopen die eindigen na een week al kapot
Post automatically merged:

Als jij zo een afstelling bepaald voor een scooter dan word het weinig rijden denk ik....
Iridium is minder storingsgevoelig en heeft geen reet met hitte te maken. Maargoed al zou het wel zo zijn dan nog is een scooter met een Iridium bougie afstellen kut. Ik zeg niet dat een Iridium bougie slecht is. Maar stel maar af met een normale bougie en dan.als.het goed draait knal je er een Iridium bougie voor de voordelen.

Verder is een corsa toch niet te vergelijken met een roze top man.....
Totaal verschillende timing, rotor zeker ook gewoon op dezelfde stand als met die Corsa zeker? Want toen deed ie het ook dus nu ook zeker?
Is totaal niet te vergelijken want die corsa is een ac cil en de top is lc ik heb men brom helemaal omgebouwd naar lc
 
Last edited:
Als je bougies na een week kapot gaan, is er gewoon een probleem. Dat probleem moet je oplossen. En niet met een iridium bougie.

En je reageert alleen maar bijdehand. Als je het zo goed weet, wat kom je hier dan doen? Kan je het toch gewoon zelf oplossen?
 
Als je bougies na een week kapot gaan, is er gewoon een probleem. Dat probleem moet je oplossen. En niet met een iridium bougie.

En je reageert alleen maar bijdehand. Als je het zo goed weet, wat kom je hier dan doen? Kan je het toch gewoon zelf oplossen?
Het is helemaal niet bijdehand bedoelt, ja de bougies zijn een te lage hittegraad, zal wel goed komen fijne dag verder!
Post automatically merged:

Als je bougies na een week kapot gaan, is er gewoon een probleem. Dat probleem moet je oplossen. En niet met een iridium bougie.

En je reageert alleen maar bijdehand. Als je het zo goed weet, wat kom je hier dan doen? Kan je het toch gewoon zelf oplossen?
wat houd het dan in het verschil van materiaal in de bougies? Als ik vragen mag?
 
Het is helemaal niet bijdehand bedoelt, ja de bougies zijn een te lage hittegraad, zal wel goed komen fijne dag verder!
Post automatically merged:


wat houd het dan in het verschil van materiaal in de bougies? Als ik vragen mag?
Dat is voor de storingsgevoeligheid zei ik toch al

En wat dacht je bij je vorige bericht ik herhaal ff wat die gekke Bartj zegt?
Heel goed dat je je scooter hebt omgeboiwd naar lc maar dat zei ik verder ook niet maar jij bent zelf degene die ze met elkaar vergelijkt. Maargoed je zal het zo te lezen vast wel richting die 16pk knallen
 
Dat is voor de storingsgevoeligheid zei ik toch al

En wat dacht je bij je vorige bericht ik herhaal ff wat die gekke Bartj zegt?
Heel goed dat je je scooter hebt omgeboiwd naar lc maar dat zei ik verder ook niet maar jij bent zelf degene die ze met elkaar vergelijkt. Maargoed je zal het zo te lezen vast wel richting die 16pk knallen
Ja ik weet niet precies wat storingsgevoeligheid inhoudt, en ik wil helemaal niet bijdehand overkomen of iets, maar ik vond het gewoon appart want normaal heeft de roze top toch iets meer pk dan de polini corsa ac
Post automatically merged:

Dat is voor de storingsgevoeligheid zei ik toch al

En wat dacht je bij je vorige bericht ik herhaal ff wat die gekke Bartj zegt?
Heel goed dat je je scooter hebt omgeboiwd naar lc maar dat zei ik verder ook niet maar jij bent zelf degene die ze met elkaar vergelijkt. Maargoed je zal het zo te lezen vast wel richting die 16pk knallen
En sorry ik bedoelde da niet bijdehand of iets
 
Er zijn wel Degelijk Corsa Lc Cilinders
En dan zijn er nog 2 Modellen Roze Top .
1 : 1e versie
2 : 2e Versie met de Modulaire Cilinderkop.
Roze Top versie 2 is de snelste van de boven genoemde.
 
Er zijn wel Degelijk Corsa Lc Cilinders
En dan zijn er nog 2 Modellen Roze Top .
1 : 1e versie
2 : 2e Versie met de Modulaire Cilinderkop.
Roze Top versie 2 is de snelste van de boven genoemde.
Dat klopt er zijn lc cilinders ervan maar ik had hem zelf ac daarom dat ik dat zei dat mijne ac was hahahahah
Post automatically merged:

Er zijn wel Degelijk Corsa Lc Cilinders
En dan zijn er nog 2 Modellen Roze Top .
1 : 1e versie
2 : 2e Versie met de Modulaire Cilinderkop.
Roze Top versie 2 is de snelste van de boven genoemde.
Ik heb de eerste versie van roze top
Dus dat word de tweede halen hahahahha
 
Dat klopt er zijn lc cilinders ervan maar ik had hem zelf ac daarom dat ik dat zei dat mijne ac was hahahahah
Post automatically merged:


Ik heb de eerste versie van roze top
Dus dat word de tweede halen hahahahha
Of geld besparen en luisteren naar wat mensen zeggen denk. Wsnt als je die met modulaire kop heb begin je weer opnieuw met afstellen
 
Staat netjes op 1,5
Post automatically merged:


Maar ben nog een probleem tegen gekomen hij rateld met lopen dus moet hem gaan reviseren
niet kloten aan je carb, maar luchtoevoer zelf beperken, hou hand eens op het filter of tape een deel van het filter af.
 
Back
Top