Aprilia SR50 R bj2007 Piaggo blok paar vragen/problemen

Roytjuh84

Well-Known Member
De setup van mijn Aprilia SR 50 R bj 2007(nieuwe):

Dellortho 17,5 mm
Standaard uitlaat ontgrensd
Sproeier maat 56
Malossi Variateur Sport 2000 6 X 7,2 Gr Gilera / Piaggio
luchtfilter ontgrensd
verder alles standaard.

Nou heb ik er een witte drukveer bij gekregen, en heb zelf ook nog racing trekveertjes gehaald.(3witte, 3 zwarte en 3 gele).

Nou is mijn probleem dat ik me koppeling heb losgehaald, om me trekveertjes en me drukveer te veranderen, maar ik mijn koppelingsmoer(die grote goude) met geen mogelijkheid loskrijg.
Heb al gezocht, ...zet hem tussen een bankschroef(heb ik niet), klem hem en ga erop staan..(werkt niet) en met twee waterpomp tangen lukt het ook niet...
Iemand een idee?

1ste vraag:
Welke trekveertjes moet ik daarna gebruiken?
Of anders gewoon een complete nieuwe koppeling halen? en zo ja, welke?

2e vraag:
Een andere uitlaat voor deze scoot? Wat is een aanrader?
Had al een yasuni R gekocht, maar die past niet, was voor een runner DD terwijl het hetzelfde blok is of niet?

3e vraag:
Zou het ook verstandig zijn om een andere krukas eronder te hangen?
en zo ja, wat is een aanrader?

Mijn dank zou heel erg groot zijn..

Greetz Roytjuh84
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

2e antwoord; waarom past die niet? bij het subframe, of tegen het motorblok aan (onder je ontsteking)?

3e antwoord: Nee dat is niet nodig, je hebt een standaard cilinder en alleen een andere vario, dan kan makkelijk met standaard krukas.

Koppeling loskrijgen is soms erg vervelend, ik weet niet hoe zwaar je bent, misschien moet je is aan een zwaar iemand vragen om erop te gaan staan en dan de moer los te draaien
 
Op de koppeling gaan staan, een grote schroevendraaier pakken en met een hamer de moer lostikken werkt ook weleens.

Waarom past de uitlaat niet? Ik heb namelijk ook een yasuni R van een runner op mijn piaggio sr zitten..
 
Op de koppeling gaan staan, een grote schroevendraaier pakken en met een hamer de moer lostikken werkt ook weleens.

Waarom past de uitlaat niet? Ik heb namelijk ook een yasuni R van een runner op mijn piaggio sr zitten..

Omdat ik de nieuwste heb, en die ophanging klopt van geen kant...
Maar heb nu een yasuni Z besteld, en ga de R verkopen.
Mijn ophanging is anders en ik zou er zelf wel een kunnen maken, maar dan zit ik weer te klooien etc... heb ik geen zin in!! ;-)
En die bocht die die maakt is veels te klein. Die uitlaat zit dik tegen me achterwiel aan! is niet echt goed lijkt mij!

Greetz Roy
 
Omdat ik de nieuwste heb, en die ophanging klopt van geen kant...
Maar heb nu een yasuni Z besteld, en ga de R verkopen.
Mijn ophanging is anders en ik zou er zelf wel een kunnen maken, maar dan zit ik weer te klooien etc... heb ik geen zin in!! ;-)
En die bocht die die maakt is veels te klein. Die uitlaat zit dik tegen me achterwiel aan! is niet echt goed lijkt mij!

Greetz Roy

Ik heb er nu sproeier 72 inzitten..
Witte drukveer, witte trekveertjes en rollen van 5,7 gram.
Maar nou trekt ie helemaal niet meer...
En heb het ook al met 6,1 en 7,2 gram rollen geprobeerd, en dan trekt hij wel iets beter, maar nog niet helemaal wat het zijn moet.. Moet ik dan nog zwaardere rollen nemen?

Greetz Roy
 
Ik heb er nu sproeier 72 inzitten..
Witte drukveer, witte trekveertjes en rollen van 5,7 gram.
Maar nou trekt ie helemaal niet meer...
En heb het ook al met 6,1 en 7,2 gram rollen geprobeerd, en dan trekt hij wel iets beter, maar nog niet helemaal wat het zijn moet.. Moet ik dan nog zwaardere rollen nemen?

Greetz Roy

Hoe zwaarder de rollen, hoe langzamer je optrekt.
 
Ik heb ook een factory maar dan inejectie k heb ook een variateur van mallosi 7,2 gram rollen en zit nu wit drukveer in en trekt voor geen meter ongineel vond ik hem beter trekken ik heb 5,5 gram geporbeerd is echt te licht trek wel redelijk maar later gaat hij over toeren 6 gram ook geporbeert ook niks aan 7,2 gram was wel beter dan 6 ik den dat ik ook iets van 6,5 - 6,8 ga proberen
 
Back
Top