Aprilia sr50 euro 4 2020 begrenzers

b.wassenaar

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb gisteren een zo goed als nieuwe aprilia sr 50 euro 4 van 2020 opgehaald bij een motorzaak.(1430km)

Ik rij al sinds mijn 16e aprilia sr 50 (ben nu 38) alleen een euro 4 heb ik namelijk nog nooit gehad .

Scooter is nog helemaal origineel (mijn vorige sr50 2 takt euro 2 ook, maar reed veel mooier en trok wel wat harder op dan deze nieuwe)

Scooter rijd eigenlijk helemaal niet zo mooi, dit komt door de begrenzers lijkt mij.

Maar nu de vraag, Welke begrenzers hebben deze scooters?

Graag wil ik gewoon rond de 60 km/u rijden, maar wel iets beter optrekken dan wat die nu doet.IMG_20240622_181731.jpgIMG_20240622_192805[1].jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Deze types zijn nog steeds met een carburateur en hebben vrijwel identieke begrenzers als de vorige variant.
Uitlaat d.m.v. een vernauwing, vario d.m.v. een ring over de glijbus en een extra (lucht-)inlaatplaatje in de carburateur.

Standaard sproeier is (nog steeds) maat 53 en deze moet wel wat ruimer als men begrenzers gaat verwijderen!
Dus bijna gelijk aan de Appie SR uit jouw tijd wat dat betreft ;)!
 
Last edited:
Gave SR. Koffer eraf gehaald

Had je hem zien staan op marktplaats?

Koffer er idd afgehaald. Hebben zij gedaan voor mij,ook omdat die anders niet in de caddy paste. Maar was ook niet veel meer zijden ze van het bedrijf. Dus mooi daar achter gelaten.
Post automatically merged:

Zeker een pracht exemplaar Tim, welke zelfs hagelnieuw oogt met een zeer lage km-stand!
Ik vind meneer wassenaar ineens minder leuk.. :p!

Geintje natuurlijk! Maar ben best wel een beetje jaloers op dit puntgave stukje laatste techniek van Piaggio uit het Euro 4 tijdperk!


Er zat 1 klein schaaf plekje op een kapje(zie foto) deze zit er alweer nieuw op. En er zaten geen handvaten achterop ivm de koffer.deze ook nieuw besteld. Verder helemaal smetteloos. Op wat oxidatie van de remvloeistof potjes naar . Alleen helaas is die beginnen koelvloeistof te druppelen bij de kop. ( Zie foto ) En dat na zoon weinig kms al .
 

Attachments

  • IMG_20240622_192659.jpg
    IMG_20240622_192659.jpg
    147 KB · Views: 10
  • IMG_20240625_204343.jpg
    IMG_20240625_204343.jpg
    158.3 KB · Views: 10
Ow dat is balen zeg. Je verwacht niet nu al aan de slag te moeten. Het is immers zgan.

@Floris van bommelstijn
Ik vind ze ook tof, maar houd alleen van minarelli. Daarom wil ik het toch niet haha, sorry. En de interne waterpomp vind ik nadelig. Maar eigenlijk zijn dit geen concrete punten.
 
Ja is idd balen. Scooter heeft wel 12 maand Bovag garantie, alleen ik woon er een dikke 2 uur vanaf. Heen en weer en weer heen en weer voor het ophalen dan zit ik totaal al een dikke 8 uur in de auto. Dat word me te gek. Wacht nog op reactie van het bedrijf.
 
Ik heb er gisteren een andere uitlaat ondergezet en een andere sproeier. Wat vinden jullie van deze kleur?1000026267.jpg1000026268.jpg1000026269.jpg1000026270.jpg
Post automatically merged:

Bougie was nieuw, na 10 km verder na de eerste foto's, ziet die er zo uit. Volgens mij wel aardig okey?1000026272.jpg
Post automatically merged:

1000026265.jpg
 
Last edited:
Gelukkig,dan houden we het zo

Jha 10 km ongeveer en is zo al verkleurd

Van het weekend zelfs de kop eraf gehaald en de pakkingen vervangen. Hopen dat die nu geen koelwater meer lekt bij de kop.
 
Back
Top