aprilia sr www 70cc polinieenz. +/- 100 km/h niet een beetje weinig?

Eej mense,

en vriend van mij heeft een sr www(1999), met polini 70 giet. nardo uitlaat 17,5 del. o.
hebo koppeling, polini vario en v-snaar andere rollers drukveer goude (15 %)enz. met deze op stelling zou hij toch wel iets harder kunnen rijden? oja en hoeveel kost het op een 70cc te tuneren???(heeft iemand een internet site& prijs?) Heeft iemands nog een idee op een sr 70 harder te laten lopen?? mzzl Frederik
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by frederik op de aerox:
Eej mense,

en vriend van mij heeft een sr www(1999), met polini 70 giet. nardo uitlaat 17,5 del. o.
hebo koppeling, polini vario en v-snaar andere rollers drukveer goude (15 %)enz. met deze op stelling zou hij toch wel iets harder kunnen rijden? oja en hoeveel kost het op een 70cc te tuneren???(heeft iemand een internet site& prijs?) Heeft iemands nog een idee op een sr 70 harder te laten lopen?? mzzl Frederik

Koop maar eerst een andere vario, multivar of hebo.
 
hard zat voor een minarelli

------------------
Piaggio NRG lc '96
MHR-Team70,MHR-krukas, Malossi 8balls lagers,malossi hyperreed,malossi recht spruitstuk, Dell'Orto PHVB22mm, Malossi Overrange,Malossi Deltaclutch, en nog geen fatsoenlijke uitlaat
smile.gif

PiaGGio Zuigt aars ® >8)
 
Originally posted by frederik op de aerox:
Eej mense,

en vriend van mij heeft een sr www(1999), met polini 70 giet. nardo uitlaat 17,5 del. o.
hebo koppeling, polini vario en v-snaar andere rollers drukveer goude (15 %)enz. met deze op stelling zou hij toch wel iets harder kunnen rijden? oja en hoeveel kost het op een 70cc te tuneren???(heeft iemand een internet site& prijs?) Heeft iemands nog een idee op een sr 70 harder te laten lopen?? mzzl Frederik

100 is best netjes voor een polini giet. Als je hem laat tunen zal de topsnelheid toenemen en hij zal een stuk vetter optrekken. Een andere vario (zoals prozhen al zei, hebo of multivar) en een carb van 19mm helpen ook een stuk.
 
een vriend van mij heeft een neo's met als setup : 70 cc mallossi giet, nardo, 17.5 mm dell orto, TP vario TP vsnaar TP koppeling, en die rijdt 90 a 95 op teller dus zo slecht isn die 100 km/h nog niet.

mzzzzl Raymon
 
pleur die TP vario weg, koop een multivar en je rijdt de teller uit met die setup.
Originally posted by Raymon_K:
een vriend van mij heeft een neo's met als setup : 70 cc mallossi giet, nardo, 17.5 mm dell orto, TP vario TP vsnaar TP koppeling, en die rijdt 90 a 95 op teller dus zo slecht isn die 100 km/h nog niet.

mzzzzl Raymon
 
Eeej,
(ik ben de eigenaar van die bewuste sr-www)
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat er zo slecht aan de polini vario is (er word op dit forum wel heel veel gescholden op deze vario), en stel dat ik zou veranderen zou ik waarschijnlijk een malossi nemen, alleen verwacht ik geen drastische veranderingen, met 5km/h zou ik al blij zijn...

ps. Frederik thnx 4 askin'
 
Verwacht gewoon geen wonderen van die cilinder! Voor de rest is die hele setup gewoon niet echt bruut... En is die speed dus wel ongeveer correct...

*Carburateur is net iets te klein voor een beetje 70 ==> Neem dus een 19/21mm

*Vario is niet echt super (keb um zelf ook hoor) hij zorgt voor overtoeren in het begin, en als je die wil verhelpen krijg je ergens anders een dip (nogal logsich eh). Maarjah een andere vario heeft geen nut, hier pak je misshcien 1 - 2 kilomter mee, de varios blijven even groot. Hij heeft alleen een slecht verloop. Heb je ook wel een andere halfpoelie? Een Polini Airspeed dus?

*Cilinder is dus kut, er is haast geen verottere 70cc dan die volgens mij... Probeer hem is te laten tunen...

*Uitlaat is wel oke, tenminste als je bij gietijzeren 70cc-ers wil blijven.

SvR
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Verwacht gewoon geen wonderen van die cilinder! Voor de rest is die hele setup gewoon niet echt bruut... En is die speed dus wel ongeveer correct...

*Carburateur is net iets te klein voor een beetje 70 ==> Neem dus een 19/21mm

*Vario is niet echt super (keb um zelf ook hoor) hij zorgt voor overtoeren in het begin, en als je die wil verhelpen krijg je ergens anders een dip (nogal logsich eh). Maarjah een andere vario heeft geen nut, hier pak je misshcien 1 - 2 kilomter mee, de varios blijven even groot. Hij heeft alleen een slecht verloop. Heb je ook wel een andere halfpoelie? Een Polini Airspeed dus?

*Cilinder is dus kut, er is haast geen verottere 70cc dan die volgens mij... Probeer hem is te laten tunen...

*Uitlaat is wel oke, tenminste als je bij gietijzeren 70cc-ers wil blijven.

SvR

Dus conclusie is flikker die kut scoot maar weg... Maar ik hou de hoop er in, en ga ff stap voor stap alles langs.

*17.5 carb. is te klein voor een beetje 70cc, maar aangezien dit niet "een
beetje 70" is maar de verrotste 70cc die jij kent, is het dan nog steeds aan te raden om groter te gaan (qua carb. uiteraard)???

* Daar heb je inderdaad gelijk in het leek mij namelijk ook niet dat ie daardoor veel harder zou lopen, maar het is me wel een paar keer geadviseert op dit forum. Ik heb hem nu eindelijk (met veel bloed, zweet en tranen) afgesteld heb nu geen last (lees; vrijwel geen) van dipjes enzo maar trekt ie vrij goed door naar mijn top... Dus ik ben eigelijk vrij tevrede

* FF kijken of ik het nog waard vind om er nog meer geld in te pompen, en dan koop ik mischien wel ff een ander cilinder ofzo

*Uitlaat is wel okee, als je teminste gietijzer blijft rijden??? Volgens mij knalt ie ook wel aardig op alu. Je bent vast wel bekend met het blad "scootin'" kan je de test nog herinneren dat ze de NARDO op een EVO probeerde... dat reed echt SUPER, en een evo is volgens mij niet echt een de eerste de beste cilinder... (en gietijzer zou ik hem ook niet willen noemen)
 
Originally posted by sMEgMEt:
Dus conclusie is flikker die kut scoot maar weg... Maar ik hou de hoop er in, en ga ff stap voor stap alles langs.

*17.5 carb. is te klein voor een beetje 70cc, maar aangezien dit niet "een
beetje 70" is maar de verrotste 70cc die jij kent, is het dan nog steeds aan te raden om groter te gaan (qua carb. uiteraard)???

* Daar heb je inderdaad gelijk in het leek mij namelijk ook niet dat ie daardoor veel harder zou lopen, maar het is me wel een paar keer geadviseert op dit forum. Ik heb hem nu eindelijk (met veel bloed, zweet en tranen) afgesteld heb nu geen last (lees; vrijwel geen) van dipjes enzo maar trekt ie vrij goed door naar mijn top... Dus ik ben eigelijk vrij tevrede

* FF kijken of ik het nog waard vind om er nog meer geld in te pompen, en dan koop ik mischien wel ff een ander cilinder ofzo

*Uitlaat is wel okee, als je teminste gietijzer blijft rijden??? Volgens mij knalt ie ook wel aardig op alu. Je bent vast wel bekend met het blad "scootin'" kan je de test nog herinneren dat ze de NARDO op een EVO probeerde... dat reed echt SUPER, en een evo is volgens mij niet echt een de eerste de beste cilinder... (en gietijzer zou ik hem ook niet willen noemen)


EPPO!
 
scootin vindt alles wat 8 pk haalt fantastisch, en dat kwma puur omdat de evo ene beukende cilinder is, en de uitlaat hem begrensd.

Maar als je tevree bent moet je er niet aankomen en harder willen, want de kilometers die je nu harder wil zijn relatief erg duur
 
hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
scootin boy waarom denk je dat de polini evo 70 de polini evo 70 heet? en niet de nardo/shot.....
Omdat de evo 70 er voor ontworpen is knakker het was een standaard scooter met een evo70 cilinder er op die komt nooit aan het aantal toeren waarop de uitlaat zn vermogen leverd
DWIJL
 
Back
Top