aprilia sr 50 verzuipt

2taktfanaat

New Member
mijn aprilia sr 50 (morini blok carb) vezuipt gelijk als ik probeer te starten ik heb naar het membraan gekeken en die was nog goed choke vervangen van automatische naar hand choke compresie was ook goed bougie was nat dus hij krijgt benzine en vonkt ook

Advertisement - register to remove this

En sinds wanneer doet hij het niet meer? Ineens of heb je iets veranderd? Zo ja wat dan?
Ik had de uitlaat veranderen maar daarna starten die nog en liep ie ook goed
Post automatically merged:

En sproeiermaat?

vlotter/vlotternaald nagekeken?
Ruikt de brommer erg naar benzine als deze even staat?
Lekt de brommer benzine?
Sproeiermaat weet ik niet en lekt geen benzine

Wat voor een uitlaat?

Ik zeg niet dat het zo is maar wanneer je een andere uitlaat(expansie) en een powerfilter?(Malossi) monteert, dan mag je sproeier ook wel een paar maatjes groter, en ik verwacht dat je dat niet hebt gedaan gezien je de maat niet weet. Gevolg daarvan is dat je motor te arm loopt. Bij langdurig gebruik op deze manier zal je toch behoorlijk wat slijtage hebben cilinder zuiger zuigerveren lagers etc.

Iets zegt me dat dit er ongeveer aan de hand is..

Wat voor een uitlaat?

Ik zeg niet dat het zo is maar wanneer je een andere uitlaat(expansie) en een powerfilter?(Malossi) monteert, dan mag je sproeier ook wel een paar maatjes groter, en ik verwacht dat je dat niet hebt gedaan gezien je de maat niet weet. Gevolg daarvan is dat je motor te arm loopt. Bij langdurig gebruik op deze manier zal je toch behoorlijk wat slijtage hebben cilinder zuiger zuigerveren lagers etc.

Iets zegt me dat dit er ongeveer aan de hand is..
een de gianeli had ik er zelf op gezet en het filter is een std lucht filter model van mallosi ik heb ook maar een km of 10 gereden met deze setup

Ik zou de kop er maar eens af trekken om de schade aan je cilinder te bekijken.

Andere uitlaat heeft meer benzine nodig, als jij de sproeier niet hebt vervangen en je hebt 10km gereden is alles nu aan vervanging toe.

Kickt ie ook zwaarder of lichter als normaal?

Viel ie uit tijdens t rijden? Start ie niet na lang stilstaan?

Ik zou de kop er maar eens af trekken om de schade aan je cilinder te bekijken.

Andere uitlaat heeft meer benzine nodig, als jij de sproeier niet hebt vervangen en je hebt 10km gereden is alles nu aan vervanging toe.

Kickt ie ook zwaarder of lichter als normaal?

Viel ie uit tijdens t rijden? Start ie niet na lang stilstaan?
ik heb me cilinder en zuiger al vervangen maar kon daar zo snel geen schade aan zien en ik had scooter uit gezet na het rijden omdat ie op eens heel hoog liep daar na en dag laten staan en sins dien starte die niet meer

Back