Aprilia sr motard verzuipt bij koude start

Damianaprilia

New Member
Oke ik zal maar direct beginnen met een probleem wat mij de laatste week dwars zit. Mijn aprilia sr 50 motard 2013 2t heeft een 70cc mallossi met een yasuni uitlaat en 17,5 dellorto.
sinds kort krijg ik hem moeilijk aan de praat, ik moet gas bij geven bij starten met kick en als hij eindelijk loopt dan verzuipt hij. Ik blijf dan gas bij geven totdat de echoke uit gaat en dan is er niks meer aan de hand. Ook lekt de vlotterbak langs de pakking, ik snap nu niet waarom hij makelijker start zonder choke in de winter want hij starte prima toen het warmer was.
Het is een feit dat u zich geen zorgen hoeft te maken.
Het is een feit dat u zich geen zorgen hoeft te maken. Bvb dank
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst zeggen loop de carburateur eens na. Je zegt hij lekt bij de vlotterbak langs de pakking maar is dat wel echt zo? Je vlotter blijft niet toevallig openstaan waardoor er teveel brandstof in de vlotterkamer komt?
 
Je carburateur loshalen, en even kijken of je vlotter nog goed beweegt zoals het hoort. Dan merk je gauw genoeg of daar het euvel zit. Voor de zekerheid ook je pakking checken, mocht dat het daadwerkelijk zijn.
 
Dat heb ik nu gedaan maar hij stroomt niet over als ik de vlotter omhoog doe en vacuum zuig, pakking is wel plat. Alles terug gebouwt en hij start weer normaal maar nu houd hij in bij vol gas en moet ik de lucht schroef open draaien om hem te laten lopen. Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan
 
Back
Top