Aprilia SR 50 R OF Peugeot Speedfight 3 RS

jimvandervegt

Well-Known Member
hee mensen,

ik heb een tijdje terug al een topic geopend omdat ik wat vraagjes had over de aprilia sr 50 r en omdat ik toen erg goed geholpen ben heb ik nu weer ff wat informatie nodig.
Ik vindt de aprilia sr 50 r nog steeds hartstikke mooi maar naar een btje rondkijken kwam ik opeens de speedfight 3 rs tegen.
en die is eigenijk ook wel super mooi en ook een stuk goedkoper daarom heb ik nu weer een aantal vraagjes :

- peugeot speedfight 3 rs of aprilia sr 50 r ? welke is beter en waarom ?

misschien dat deze punten wat helpen...

- Ik wil een scooter puur voor de fun en ik ben van plan om er heel veel mee te rijden.
- Ik wil hem NIET opvoeren of wat dan ook dus ik hou alles standaard.
- Ik wil een scooter die lekker snel optrekt en gewoon lekker rijdt etc.

dus welke scooter raden jullie me aan en waarom ?

en dan als laatste was ik nog benieuwd hoe hard een bromscooter standaard loopt ? en in echte km niet scooter teller.
ik hoor namelijk vaak dat een bromscooter altijd wel iets harder dan 45 gaat...

alvast bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen+ralf+.

Jim van der Vegt
 
Advertisement - register to remove this

word die nieuwe speedfight ook niet in china gemaakt zoals de vclick? als dit klopt zou ik hem al helemaal uitsluiten, zoon scooter wil je echt niet hebben. een scooter die 45loopt gaat trouwens nooit hard optrekken of hij moest kort vertand zijn zoals een hyosung rush enzo. ik reed gisteren nog achter een peugeot jet force met mijn scooter (momenteel nog slecht afgesteld ivm een nieuwe snaar en dealer in het dorp hier heeft niet de juiste gewichtjes) en ik kon hem zeer makkelijk bijhouden een begrenste scooter is echt traag zeker als je weet dat in portugal en italie die dingen lekker onbegrensd mogen rondrijden en dus tussen de 70 en 80 knallen.

die aprilia is trouwens met een zeer goed en gekend blok als ik die keus moest maken ik had nooit getwijfeld. :p
 
Ik zou voor de SR gaan, en me vario ring eruit halen.
Dit is ook nog eens beter voor de levensduur van de motor.
En je zal 55-60 echte km's gaan.

Een standaard scooter loopt 45, hier zijn de namelijk op afgesteld en begrensd als ze in Nederland komen.

- Peugeot Speedfight 3 RS of Aprilia SR 50 R? Welke is beter en waarom?

Zijn allebij even goed.
Als je een paar centjes wilt besparen kun je natuurlijk de wat goedkopere optie nemen.
Maar het is ook maar net wat je zelf mooi vind.

Ik vind een Speedfight echt een schijt ding, evenals een Aerox.
Maar dat is puur mening.

En als de Speedfight nu ook nog is in China word gemaakt, dan mag je kwalitatief gezien niet veel verwachten.
 
Ik heb zelf sinds kort de Aprilia SR 50 R, echt een super lekkere scooter, ziet er mooi uit, rijd comfortabel en trekt goed(alleen de vario is er uit)
ik zou echt de SR 50 R nemen,
:)
wat ik ook vind:
SR behoud zijn waarde, een Speedfight niet :)
 
Ik zou voor de SR gaan, en me vario ring eruit halen.
Dit is ook nog eens beter voor de levensduur van de motor.
En je zal 55-60 echte km's gaan.

Een standaard scooter loopt 45, hier zijn de namelijk op afgesteld en begrensd als ze in Nederland komen.

- Peugeot Speedfight 3 RS of Aprilia SR 50 R? Welke is beter en waarom?

Zijn allebij even goed.
Als je een paar centjes wilt besparen kun je natuurlijk de wat goedkopere optie nemen.
Maar het is ook maar net wat je zelf mooi vind.

Ik vind een Speedfight echt een schijt ding, evenals een Aerox.
Maar dat is puur mening.

En als de Speedfight nu ook nog is in China word gemaakt, dan mag je kwalitatief gezien niet veel verwachten.

ja maar ik heb echt geen zin in boetes :S ik woon in zwolle en als ik rollerbank.nl moet geloven zijn er best vaak rollerbank etc en dan moet ik btje telkens met angst rondrijden... ik bedoel tuurlijk is het fijner etc maar ik heb gewoon echt geen zin in boetes tenzij ze niet echt hoog zullen zijn maja ik ga dan 10 km per uur te hard ???
 
Als je op de rollerbank staat, en je gaat 60, krijg je 10 % correctie. (6 km)
Dan ga je dus 54 gecorrigeerd.
Ze schrijven boetes vanaf 54.

Dan krijg je dus een boete voor 1 km te hard, kost je 40 euro.

Als je op de rollerbank staat, en je gaat 59, krijg je 10 % correctie. (5.9 km, afgerond 6 km)
Dan ga je dus 53 gecorrigeerd.

Geen boete dus.
 
Als je op de rollerbank staat, en je gaat 60, krijg je 10 % correctie. (6 km)
Dan ga je dus 54 gecorrigeerd.
Ze schrijven boetes vanaf 54.

Dan krijg je dus een boete voor 1 km te hard, kost je 40 euro.

Als je op de rollerbank staat, en je gaat 59, krijg je 10 % correctie. (5.9 km, afgerond 6 km)
Dan ga je dus 53 gecorrigeerd.

Geen boete dus.

hmm ok that zuigt wel dat je dan 1 km te hard gaat en meteen 40 euro krijgt xD haha maar denk je dat ik er net onder zou zitten dan ?
 
Kun je afstellen natuurlijk.
Als je denkt net 60 te gaan, doe je net ff wat lichtere rolletjes erin zodat hij 1 km langzamer gaat.

En je krijgt een boete per categorie op de rollerbank.

0-5 te hard, 6-10 te hard, 11-15 te hard, 16-20 te hard, 20 + OvJ.
 
ik was trouwens ook wel benieuwd wat nou het verschil is tussen een aprilia sr 50 r en een aprilia sr 50 street ?
de street is namelijk veel goedkoper en ik zelf kan alleen wat veranderingen in het uiterlijk vinden en de dashboard ? is dat alles ?
en is een dashboard van een sr 50 r hetzelfde als die van een factory ? met dat schermpje etc ? die is namelijk wel vet :)
 
Uitgebreid dashboard.
Bakje voor kleine spulletjes onder zadel punt.
Nieuwer model.

Kleine optische verschillen dus.

Of het dashboard van een SR 50 R hetzelfde is als een Factory weet ik niet.
 
Back
Top