Betreft de verkeers veiligheid.. Het gaat er niet om dat men dan geen telefoon meer hoeft te pakken.. Maar men is minder geconcentreerd wat erop de weg en erom heen gebeurd en liever dan met zijn apps en muziek bezig is (vind die gene dan belangrijker. (Dit gebeurd op de fiets en in de auto momenteel ook)
Betreft de diefstal.. Tracing maakt de scooter alleen maar erger duurder op.. We leven momenteel in een maatschappij met goedkope china wegwerp scooters, met een enkele kleine percentage die nog een oude 2t scooter bezitten of een iets duurder scooter bezitten. Dus kwa prijs denk ik dat het al een no-go scooter word. Peugeot heeft zich zelf ook nooit kunnen bewijzen met heel al veelste dure elekrische omgebouwde viva-city.. Gewoon weg omdat dat ding alleen wegens de motor al rond de 4000 euro kost.. Geen gekke harry die dat ervoor neer gaat leggen.. Omdat als de elektromotor kapot is de scooter al totaal loss verklaard kan worden.. ( en die 80km dat dat ding haalt op een accu lading is totaal niet intressant voor iemand die veel kilometers moeten kunnen rijden om naar werk of school te komen) En dan ook de problemen die je in de winter nog eens kan krijgen, zoals een scooter die niet meer wilt starten, en of dat de accu leeg is getrokken door de kou, of de accu is gewoon al op.
Wij scooter rijders willen gewoon goedkoop van A naar B kunnen komen.. Wij zitten niet te wachten op dingen die het scooter rijden een heel stuk duurder maken of waar we bakken aan geld moeten betalen om onze scooters rijdend te houden..
Trouwens het tracking systeem is leuk, maar vast prima te omzeilen, net zoals het met vandaag ook met het scooter kenteken gebeurd.. Ooit eens uitgevonden tegen diefstal, maar het heeft zich zelf nooit echt bewezen, want de scooters bleven nog steeds gestolen worden.. En je kan uiteraard allerlei dingen gaan blokkeren, maar zeg eens zelf als je eens zo`n scooter zou stelen...
Je importeerd hem naar een ander land (en door informatie of kennis word de blokkering heus wel op een of andere manier omzeilt..
En anders halen ze alleen de bruikbare / waardevolle dingen ervan, en wat niet intressant is pleur je gewoon de schredder in..
Trouwens voor 2990 euro koop ik een veel mooier uitziende en veel luxer scooter voor .
2300 euro is dan zelfs al genoeg. Gross van de mensen hebben maar een scooter van 200 - 600 range tweedehands, of 1200- 1400 voor een nieuwe.
Dus ik snap totaal niet waarom jullie een bijna 3000 euro kostende scooter aan de man proberen te brengen.. Zoals ik al zei, met de doelgroep scooters valt niks mee te bereiken al project..
Vergeet trouwens niet dat een elektrisch dashboard al strontduur is, sommige huidige scooters hebben er ook zo eentje.. Kosten boven de 200 euro.. Niemand die daar op zit te wachten..
En ja ze willen er wel eens vaker kapot gaan.. Leve analoge tellers..
En helaas zit niemand te wachten op een elektrische scooter die zwaar begrensd is op 45km.. Terwijl de oudere prima sneller te maken zijn.. Misschien moet je zelf eens wat jaren op een scooter begeven, dan begrijp je waarom iedereen sneller wilt dan 45km/u want als je niet uitkijkt word je van je sokken gereden..
Het idee is leuk (velen al geprobeerd), het idee is te duur, en de wetgeving is totaal `verkracht`
Als de wetgeving veel beter wat geweest, dan hadden we nog fabrikanten zoals benelli, italjet ect die er allemaal mee gestopt zijn omdat de europese markt totaal niet intressant is door die 45km/u ellende.