AppScooter

MarijnFlipse

Well-Known Member
Goedemiddag,

Bij Bolt Mobility staan we op het punt de eerste scooter met apps op de markt te brengen, AppScooter.
Om ervoor te zorgen dat AppScooter meer is dan alleen scooter met apps hebben wij AppScooter zo gebouwd dat die op elk front beter is dan de concurrentie.
black_shine_top_1436-1170x611.jpg

Zo trekt AppScooter sneller op naar 45km/u namelijk in 3,9 seconden en rijdt AppScooter 50% verder dan de elektrische scooters van concurrenten. Wij hebben AppScooter ook voorzien van een tracking systeem, zodat je altijd kunt zien waar AppScooter zich bevindt.
Wij zijn momenteel druk bezig met het selecteren van welke apps essentieel zijn voor tijdens het rijden. Wij hebben in elk geval al gekozen voor een muziek en navigatie app. Nu zouden wij alleen graag van jullie als scooterfans willen weten. Welke apps moeten volgens jullie echt op AppScooter komen?

Alvast erg bedankt voor jullie advies en ik hoop snel op jullie te kunnen reageren,

Marijn
 
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk zit ik er niet echt op te wachten.. Daarnaast apps op een scooter, is dat uberhaupt wel zo slim als het gaat over verkeers veiligheid?? En waarom zou je apps op een 45km/u voertuig willen hebben?
Dus eigenlijk is dit gewoon te duur (want zo`n scooter zal niet goedkoop zijn) En erg diefstal gevoellig..
Leuke ideeen, maar denk niet dat dit zin of echt uitvoerbaar is.. (als je diefstal erbij op telt..)

Overigens kan je met deze ideeen waarschijnlijk meer succes hebben als je het op een ander voertuig catergorie toepast.. Brommers en scooters zijn het ondergeschoven kindje van de staat.
 
Bedankt voor je ongezouten kritiek, daar kunnen we altijd van leren.
Wij denken dat apps juist wat toevoegen aan de veiligheid, veel scooter rijders grijpen nu naar hun telefoon om te navigeren, te bellen of zelfs te appen. Met AppScooter hoeft dat nu niet meer.
Om diefstal te voorkomen zit er ook tracking systeem in, zodat je op je telefoon of computer altijd kunt
zien waar je scooter bevindt. Wanneer die niet is waar die zou moeten zijn, dan kun je AppScooter gewoon blokkeren, zodat die niet meer start.
 
Betreft de verkeers veiligheid.. Het gaat er niet om dat men dan geen telefoon meer hoeft te pakken.. Maar men is minder geconcentreerd wat erop de weg en erom heen gebeurd en liever dan met zijn apps en muziek bezig is (vind die gene dan belangrijker. (Dit gebeurd op de fiets en in de auto momenteel ook)

Betreft de diefstal.. Tracing maakt de scooter alleen maar erger duurder op.. We leven momenteel in een maatschappij met goedkope china wegwerp scooters, met een enkele kleine percentage die nog een oude 2t scooter bezitten of een iets duurder scooter bezitten. Dus kwa prijs denk ik dat het al een no-go scooter word. Peugeot heeft zich zelf ook nooit kunnen bewijzen met heel al veelste dure elekrische omgebouwde viva-city.. Gewoon weg omdat dat ding alleen wegens de motor al rond de 4000 euro kost.. Geen gekke harry die dat ervoor neer gaat leggen.. Omdat als de elektromotor kapot is de scooter al totaal loss verklaard kan worden.. ( en die 80km dat dat ding haalt op een accu lading is totaal niet intressant voor iemand die veel kilometers moeten kunnen rijden om naar werk of school te komen) En dan ook de problemen die je in de winter nog eens kan krijgen, zoals een scooter die niet meer wilt starten, en of dat de accu leeg is getrokken door de kou, of de accu is gewoon al op.

Wij scooter rijders willen gewoon goedkoop van A naar B kunnen komen.. Wij zitten niet te wachten op dingen die het scooter rijden een heel stuk duurder maken of waar we bakken aan geld moeten betalen om onze scooters rijdend te houden..

Trouwens het tracking systeem is leuk, maar vast prima te omzeilen, net zoals het met vandaag ook met het scooter kenteken gebeurd.. Ooit eens uitgevonden tegen diefstal, maar het heeft zich zelf nooit echt bewezen, want de scooters bleven nog steeds gestolen worden.. En je kan uiteraard allerlei dingen gaan blokkeren, maar zeg eens zelf als je eens zo`n scooter zou stelen...

Je importeerd hem naar een ander land (en door informatie of kennis word de blokkering heus wel op een of andere manier omzeilt..

En anders halen ze alleen de bruikbare / waardevolle dingen ervan, en wat niet intressant is pleur je gewoon de schredder in..


Trouwens voor 2990 euro koop ik een veel mooier uitziende en veel luxer scooter voor .

2300 euro is dan zelfs al genoeg. Gross van de mensen hebben maar een scooter van 200 - 600 range tweedehands, of 1200- 1400 voor een nieuwe.

Dus ik snap totaal niet waarom jullie een bijna 3000 euro kostende scooter aan de man proberen te brengen.. Zoals ik al zei, met de doelgroep scooters valt niks mee te bereiken al project..

Vergeet trouwens niet dat een elektrisch dashboard al strontduur is, sommige huidige scooters hebben er ook zo eentje.. Kosten boven de 200 euro.. Niemand die daar op zit te wachten..
En ja ze willen er wel eens vaker kapot gaan.. Leve analoge tellers..

En helaas zit niemand te wachten op een elektrische scooter die zwaar begrensd is op 45km.. Terwijl de oudere prima sneller te maken zijn.. Misschien moet je zelf eens wat jaren op een scooter begeven, dan begrijp je waarom iedereen sneller wilt dan 45km/u want als je niet uitkijkt word je van je sokken gereden..

Het idee is leuk (velen al geprobeerd), het idee is te duur, en de wetgeving is totaal `verkracht`

Als de wetgeving veel beter wat geweest, dan hadden we nog fabrikanten zoals benelli, italjet ect die er allemaal mee gestopt zijn omdat de europese markt totaal niet intressant is door die 45km/u ellende.
 
Last edited:
Beste Eurokit,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zoals je begrijpt is ons doel ook niet om te concurreren met Chinese wegwerpscooters. Dat is voor ons ook onmogelijk met de kwaliteiten die AppScooter heeft. De Chinese wegwerp scooters hebben namelijk inderdaad maar een radius van maximaal 80 kilometers,
waar AppScooter 150km haalt.

Onze scooter kan zover omdat het geen omgebouwde benzine scooter is, maar omdat die is gebouwd met elektrisch rijden in de gedachten. Wij hebben bij Bolt Mobility dan ook zoveel vertrouwen in AppScooter, dat wij, mocht er onverhoopt iets misgaan. Wij kosteloos de onderdelen op locatie komen repareren, zodat onze klanten dezelfde dag weer op weg kunnen.

Wij hebben voor het tracking en blokkeer systeem gekozen, zodat die echt niet meer gestolen kan worden. Want of je nou een goedkope scooter of een Vespa hebt, deze worden regelmatig gestolen. AppScooter is daarom ook zo gemaakt dat het voor dieven niet meer interessant is om de scooter te stelen, aangezien ze er vervolgens niks mee kunnen.

Eurokit, ik neem trouwens aan dat jij nog nooit hebt overwogen om elektrisch te gaan rijden?
 
Met die 80km bedoelde ik eigenlijk voor de elektrische scooters..

Nee het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om voor elektrisch te gaan rijden..
Ik wil zelf de onderhoud eraan kunnen plegen wanneer dit nodig is..
Geen zin in dealers die je belazeren waar je bij staat of weten niet wat ze doen (vaak onbreekt er te veel technische kennis en is alleen het geld van de klant de belangrijkste reden om een scooter winkel te hebben (service is bij de meeste vrij dramatisch, erg duur, of en slechte service)

Elektrische rijden is gewoon zoiezo duurder.. Niet zo zeer de gereden kilometers, maar wel de prijzen die eraan de onderdelen hangen.. Het duurste blijft nog altijd de elektromoter.. Nadeel is de prijs.. Ook moet je dan daarvoor bij de gene zijn die ze alleen kan leveren (krijg je monopoly prijzen).. Momenteel zijn motor onderdelen scooters overal leverbaar, dus heeft de ene het niet, dan ga je naar de andere..

Overigens gaan accu`s ook geen leven lang mee, en die kosten ook nog wel wat...
Of het beter voor het milieu is, nee al dat afval van die accus zijn ook giftig..

En de winter periode blijft ook zo het probleem bij scooters.. En het idee van dat ding constant aan de lader hangen bevalt mij ook niet.. Wil gewoon no-nonse kunnen tanken en meteen weer kunnen vertrekken..


Een accu af van elektrische scooter word overigens zwaarder belast dan eentje met een benzine motor..

Bij een elektrische is die weer leeg, weer opladen, leeg, weer opladen.. Dit gaat maar een xxx aantal cicles mee en dan zijn de accus op.. Bij een benzine motor word de accu alleen gebruikt voor het elekrische systeem (wat niet veel is) Energie komt van een brandstof..
 
Last edited:
Beste Eurokit,

Goed om te lezen dat je onze problemen met de gemiddelde elektrische scooter deelt. Je bent volgens mij niet de enige die er zo over denkt. Ik ben dan ook trots dat wij met het Bolt Mobility plan op de markt komen, waarmee we al jouw zorgen kunnen wegnemen.
 
Back
Top