appie SR

beunhaas

1337O|2
project appie SR

Toen ik 16 was mocht ik van men ouders een scooter hebben.
Ik zeer blij natuurlijk,en zoals bijna iedere West-Vlaming wilde ik een MBK booster8P .
Nuja,dat bleek ff wat te klein voor mij(ben 2M groot:p )
dus werd het zoeken naar een grotere scoot.

Toevallig kwam ik via een vriend een aprilia SR tegen(had nog nooit gehoord over het model:D )
Het model vond ik best wel iets hebben,er zat zelfs een heuse NRX op en een malossi luchtfilter8P .

Toen ik thuis kwam wilde ik natuurlijk metteen ff gaan testen.
Het scootertje reed met gemak 95 @ teller,maar men ouders vonden dit niet zo leuk.
Dus dan maar ff de STD uitlaat erop gezet,ging hij nog 20 km/h mee8P .Dus dan toch die NRX er terug op

zo zag scoot er toen uit:D
vroeger.JPG


Heb zo een half jaartje gereden tot dit niet snel genoeg meer was
(ondertussen wel veel gekloot met vario's en koppelingen enzo)

Na veel opzoeken op het internet heb ik besloten om een polini 70 corsa te kopen8) +21mm carb.
Die NRX bleek dan het boeltje op te houden en heb dan maar een shot gekocht.

Daarmee ging ik zo'n 110@ teller.
Na 6000km heeft die corsa de geest gegeven(circlipje uit zuiger gesprongen).
MHR(team)70 cc gekocht dan maar,en zoals je kunt denken, kruk kapot na enkele km's:D (vervangen door carenzi)

heb dan jaartje tevreden rond getuft @ 130 teller
zg er toen zo uit
vroeger%202.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

setup was toen dit:

MHR(team)70cc
carenzi evo kruk
malossi sport vario
malossi ventilvar
malossi kevlar belt
giannelli shot
malossi 21mm
malossi luchtfilter

Door slijtage enzo was vario verrot.
Heb bij men dealer aan mooie prijs nieuwe overrange gekocht+delta clutch+wing clutch bell.
Shot was inmiddelas al vele malen gebroken(wss door zware RS demper die erop zat) +helemaal weggeroest.
C16 gekocht.

filmpjes van op onze meeting(sprint een vriend van me met men sr tegen een racescoot)

http://users.pandora.be/cb-dude/meeting2maart03/

Doordat ik inmiddels school had uitgedaan,heb ik blokje er helemaal uitgegooid en eens gereviseerd

sr uit elkaar
uit%20elkaar.JPG


heb tevens carter getuned+cilinder/zuiger wat bewerkt
blok%201.JPG

nadien malossi binnenrotor+eprom cdi gekocht
rotor.JPG
 
Last edited:
bijna%20samen.JPG

setup was toen:

MHR(team)70cc [BHT-tuned]
C16
carenzi as
malossi binnenrotor
malossi overrange
delta clutch
wing clutch bell
malossi 21 mm
std membraan [BHT-tuned]
carters BHT-tuned
NGK rode bougiekabel

Met deze configuratie 15.3 PK gescoord
run:

run.JPG


filmpjes(enkele zijn nog zonder de malossi rotor)

http://users.pandora.be/cb-dude/beun-sr/

onlangs is men naaldalger kapot gevlogen.
 
Last edited:
Heb nu het volgende aangekocht:
-mhr speed
-mhr kruk
-recht spruitstuk
-VL14
-TP carterkap

wat nog moet komen:
-keihin 28mm
-malossi 28mm recht spruitstuk(subframe aanpassen zodat het naar achter kan gezet worden)
-c20
-wss twin air filter ofwel kartbox in buddy fixen

carter aangepast @ speed(flow is ook verbeterd)
carter%20na.JPG

speed afgewerkt(moet nog getimed worden zodra ik gradenschijf heb)
*alle spijlen scherp gezet
*uitlaatpoort geëgaliseerd
*uitlaatpoort gepolijst
*extra koelgat geboord in verbraningskop aan uitlaatzijde
speed-tuned.JPG

carb getuned+gepolijst tot aan gasschuif
21.JPG


nu wacht ik nog op men kruk(+gradenschijf),en dan kan ik beginnen met samen steken
 
Last edited:
netjes natuurlijk, maar dat wist je al :p

hopelijk draait het blokje eens het helemaal in elkaar zit + afgesteld lekker (zal wel :D), nu nog optisch iets gewaagds doen ! :D
 
Ziet er echt mooi afgewerkt uit. Carter en het hele blok er omheen zien er eerlijk waar prachtig uit. Mooi werk!
De bidalot ziet er ook strak uit zo. Je kan wel aardig polijsten of niet :P
 
Originally posted by ElmoRS
Ziet er echt mooi afgewerkt uit. Carter en het hele blok er omheen zien er eerlijk waar prachtig uit. Mooi werk!
De bidalot ziet er ook strak uit zo. Je kan wel aardig polijsten of niet :P


hij heeft de uitlaat laten chromeren :D
 
Originally posted by Roesjkie
Mischien stomme vraag maar was stralen van je carb niet beter geweest dan polijsten ?

Neen, de stelling van gestraalde carter is niet van toepassing op een carb aangezien het eerste deel van de carb gepolijst is. Op deze plaats stroomt enkel lucht en geen mengsel van lucht benzine en olie. Daarom gaat de stelling niet op.
 
Originally posted by Roesjkie
Mischien stomme vraag maar was stralen van je carb niet beter geweest dan polijsten ?

stralen is enkel van toepassing waar er mengesl passeert
VOOR de gasschuif passeert enkel lucht,dus daar moet je polijsten.
NA de schuif zou je in theorie eigenlijk moeten stralen ja.
maar dat is praktisch onmogelijk
 
Back
Top