Appie Rally TTT opknap project

Status
Not open for further replies.

Go0s

Appie r0xt
Appie Rally MHR50

Laatst m'n 4e scooter alweer gekocht omdat m'n Runner gejat is, en toch nog redelijk mobiel wil blijven.

Ik heb al een Neo'sje, Zip (die ik nog heb) en een Runner gehad. Nu had ik nog een Runner carter liggen, en kon dat ruilen met 50 euro tegen deze Rally :) Thnx to Danny en Nick 8)

Mijn 1e scooter, l33t3 Neo's :p
Yamaha%20Neo's.jpg


Mijn Zomer 2003 project :)
Piaggio%20Zip.jpg


Neo's verkocht en Renner gekocht, ook al weer weg :\
Gilera%20Runner.jpg


Gisteren de Rally opgehaald en maar ff gekeken wat er vernieuwd moet worden. Dat valt op zich nog wel mee.

Doel van deze Rally:
Moet er niet mooi uitzien (TTT > Tape & Ty-wrap Tuning), goed rijden, alles werken. Misschien nog wat pretspul, maar dat ter zijne tijd =) (denk aan Yasuni R, Malossi vario oid.. niet echt bijzonder..)

De krukas lagers waren al vervangen, dus dat scheelt. De originele velgjes van een Rally zijn oerlelijk, maar d'r zaten al SR Viper velgies onder :)

Nou, hier dan de foto's:

Het blok. Nog gewoon standaard, ik heb hem in onderdelen gehad en heeft dus nog niet gelopen.
Blok1.jpg

Blok2.jpg


Dashboard, met leuke km stand ;)
Dashboard.jpg


Kappen enzo:
Kappen_zooi1.jpg

Kappen_zooi2.jpg

Kappen_zooi3.jpg


Scooter opgehangen om schoon te maken:
Rally_achterkant.jpg

Rally_voorkant.jpg


Frame heb ik al wat opnieuw gespoten, en blok hangt er nu alweer onder. Morgenmiddag wil ik de kabelboom aansluiten, en kijken of ik hem aan de praat krijg :)

Begin nou niet te mekkeren dat hij niet projectwaardig is, ik laat alleen m'n scooter zien hoe ik hem opnieuw opbouw ;)

ASAP weer een update =]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er leuk uit, alleen die viper velgen lijken echt MEGA groot.

succes verder met opknappen;)
 
Bedankt voor de reacties :)

Die remschijf die erop zit is toch gewoon standaard op die velg en op Rally? Of is die kleiner :?

Zoals ik al zei hangt het blok er weer onder, en is het frame wat gespoten.

Neo's 2000 carterdeksel :p
Frame+Blok01.jpg


Frame nog een beetje bijwerken :)
Frame+Blok02.jpg


Beetje donker:
Frame+Blok03.jpg
 
Vandaag na school weer lekker gebeunt ;)

Effe heel het frame en stuur kaal gemaakt en in de mat zwarte lak gezet. Voorvork schoon gemaakt, en balhoofdlagers opnieuw ingevet.

Hier wat pics:
Frame+Blok04.jpg

Frame+Blok05.jpg


Ook maar ff opgeruimt en alles op zolder neer gelegt wat niet nodig was :)
Kappen_zooi_zolder.jpg


Ontsteking er ook ff af gehaald omdat de oliepomp los zat. Nu blijkt dat de ophanging voor de pomp gaar en afgebroken is. Ik zit nu te denken om of op mengsmeer te rijden, of een ander blok te kopen...
Onstekingskant.jpg


Ook heb ik al wat ''leuk'' spul van iemand overgekocht voor super weinig :p
Polini Dipcontrol, niet echt nieuw meer maar boeiend :p
Gianelli GSP, uit elkaar en met klein gaatje in bocht (ff lassen)
Powerfilter, merk weet ik niet.
Dit alles voor 15 euro 8)

Misschien had ie binnenkort ook een 19mm dell'orto voor weinig :D
 
Heej die runner, is dat een special paint? Want ik ken iemand met dezelfde kleur en achterveer zo te zien... zat er ook een gilardoni op???? pm me anders maar..

Verder fat project :D
 
heej,

succes met me ouwe rally. tword cker wel wat zo te zien. kom hem mar een keer showen als ie af is ;) .

succes ermee en als je nog eens iets nodig heb laat het maar weten.
 
Waarschijnlijk ga ik op mengsmeer rijden :)

Nicoz: ik kom dan wel langs ja ;) en als ik nog iets nodig heb roep ik wel :D

Ik ga morgen denk ik weer verder, heb er vandaag en gisteren weinig of niks aan gedaan ivm school/werk/rijles :p
 
Vin t wel een leuk projectje das neos blok dr onder is een ieder geval een goede start ;)

Als je intresse hebt ik heb nog een complete zooi Van een rally LC:

Radiateurtje slangen slakkenhuisje enz(Kan net boven het voorwiel is namelijk gemaakt omdat die rally kappen zo hoog beginnen heb de ophanging voor aan t frame er ook bij. Dus da past allemaal netjes

Laat maar hroen als je dr intresse in hebt.

Suc6 met het projectje verder ;)

greetz
 
Net precies, om 16:30, kwam er het eerste teken van leven uit m'n Rally :D De originele Sito+ pijp was nogal gaar. Moes volgas geven wilde die stationair lopen, dus maar snel die GSP eronder gezet, schroef in het gat wat erin zat (is dicht ook nog :p) en het liep best leuk.

Pad langzaam op en neer gereden, want tsja, zonder remmen zit je toch niet zo prettig ;)

Vanavond remblokken halen, en nog wat kleine zut. Wat opbouwen, en afstellen maar 8)

Vanavond nieuwe pix :O
 
Hehehe, sgoed :p

Morgen hoop ik foto's te maken, ben toch vroeg uit school ;)
Achterkant zit al in elkaar, en olietank verwijderd (gebeurt toch altijd met snelle scooters :+).
Wat ik nog allemaal moet doen:

Ty-wraps kopen voor kabelboom en eventueel kappen vast te zetten :p
Ducktape 8)
Voorvork moet waarschijnlijk gereviseerd worden, of een andere erin.
Bietje afstellen, komt niet zo nou ;)

Trouwens, totale kosten tot nu toe: 112.50 euri incl aanschaf scooter :D Duurste wat ik gekocht heb is de zijstandaard en remblokken :eek:

Dus morgen nieuwe pix 8) (onder voorbehoud :+)
 
Vandaag weer veel gedaan :)

Keb trouwens een gewone luchtfilter gehaald, want die powerfilter was maar muf op m'n Rally.

Hier de foto's:

Zo goed als klaar :p Met ivo op de achtergrond. Heeft veel meegeholpen aan de rally 8)
Rally_bijnaklaar.jpg


Zijkantje:
Rally_bijnaklaar2.jpg


Achterkant:
Rally_bijnaklaar3.jpg


De gare GSP met schroef in de bocht :p
Rally_uitlaat.jpg


Groepsfoto van Zip, Rally en Ivo's Zip :)
Zipjes+Rally.jpg


Powerfilter heeft nu een functie gekregen op m'n Zip. Originele luchtfilter was ZvdK, dus daar maar op gestampt.
PowerFilter_zip.jpg


Wat er nog gebeuren moet aan de Rally:
Slotenset vernieuwen
Prop in achterband frotten
Onderkap erop
Achterremkabel monteren (komt morgen binnen :O)

M'n voorrem loopt trouwens aan, kan dat komen door de nieuwe remblokken ofzo :? Heb dat nooit gehad op m'n Runner/Neo's..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top