This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Appie rs

GileraGSM

Schakel-Pro@BMW
Heej,

Een kammeraad van mij had een RS. Vet goed ding, reed lekker, en je had hem helemaal onder controle(heb er ook een paar keer mee gereden), alleen als je voor de eerste keer er opzit, zit het vet beroerd maar daar wen je wel aan
. Hij gonsde alleen wel bij 9000 toeren, en elke maand nieuwe remblokken, en schakelde soms wat stroef. En niet snel... zul je toch 70cc moeten nemen
, dan blaast hij echt.
Ik zou het wel doen, vooral het schakelen is heel cool.
mzzl
 

ik heb die test ook gelezen het enige verschil aan het blok zelf is de originele cilinder(die van de MH is sneller) en dat de uitlaat verschillend is snap ik ook wel(oliepomp hoort trouwens gewoon bij het blok)ik heb trouwens ook niet gezegd dat ze hetzelfde zijn ik heb gezegd dat ze hetzelfde blok hebben(goed lezen?) maar wat ik bedoelde was dat als je echt serieus gaat opvoeren(zonde als je het niet doet)en dan bedoel ik 70cc andere uitlaat e.d. dan zal er qua prestaties weinig tot geen verschil in zitten omdat ze hetzelfde blok hebben snappie?
P.S. ik snap jou niet helemaal eerst zit je dan MH af te kraken(bagger uitlaat) en daarna zit je de RS weer af te kraken(moeilijk op te voeren(dat moeilijk opvoeren valt ook best mee)).

[This message has been edited by Gijshouwen (edited 25 March 2001).]
 
hehehe, anders koop je zo'n 'stoere' appie red rose
dat zijn echt sippe dingen, je hebt ze ook nog in 125cc uitvoering... lekker relax op je 2takt chopper


Derbi had trouwens ook een Fenix, beswel een strak modelletje
 
sorru Gijshouwen dat was een foutje van mij met die uitlaat het moest natuurlijk zijn vergeleken met de MH maar ja, toch vind ik die Mh wat stoerder en je bent er erg exclusief mee want wie heeft dat ding nou???/ al er zijn er nog niet heel veel van verkocht bij ons ( regio R'dam)

mzzzl Raymon
 
kijk, heel veel verkocht, dan houd ik het toch wel bij mijn GPR, daarvan heb ik er nog NOOIT een zien rijden in mijn hele leven
behalve die van mezelf natuurlijk, het enige nadeel is wel dat de meeste dealers het ding niet kennen, dan doen ze zo van: "derbi watte?!?" en als ze hem al kennen dan zijn de onderdelen aso duur, remblokjes alleen VOOR zijn al 60 piek.........
 
voor veel pics van schakels (wel standaard) check effe http://www.50cc-motorcycles.com/ en iemand ooit de Derbi Fenix gezien?


beetje lelijk kleurtje maar daar gaat het effe niet om


en ook tof: aprilia europe:



[This message has been edited by NastroAzzuro (edited 25 March 2001).]

[This message has been edited by NastroAzzuro (edited 25 March 2001).]
 
Originally posted by Gijshouwen:
he ik heb precies dezelfde als jou ik heb er alleen geen stickers op(en geen geel plaatje
)
btw: wat is je set up?

80cc, std luchtfilter, std uitlaat, 14 mm carb, en tjah, de rest is eigenlijk standaard, maar er gaat weer een 50cc onder, welke zou jij nemen gijs?!? we zitten nog te twijfelen
 
Originally posted by Jasper:
80cc, std luchtfilter, std uitlaat, 14 mm carb, en tjah, de rest is eigenlijk standaard, maar er gaat weer een 50cc onder, welke zou jij nemen gijs?!? we zitten nog te twijfelen

nou ja ik zou zowieso geen 50 nemen maar ik neem aan dat dit is i.v.m. de wouten. voor zover ik weet zijn er 3 50cc's : een gietijzeren TP/DR, een alu eurokit/airsal en een alu import. aangezien ik niet veel vertrouwen in een giet 50 en ik nog nooit van die import 50 gehoord heb zou ik voor de eurokit(al dan niet getuned) gaan. wat ga je trouwens met die 80cc doen en welk merk is hij? en wat voor spruitstuk(doorsnede,(on) verwarmd)
 

hahaha wat een onzin zo'n MH heeft precies hetzelfde blok als de RS het enige verschil is dat de originele cilinder van de MH niet begrenst is.
 
Nou Jasper ik heb het er toch echt 110 meegereden hoor hij zal wel wat afwijken natuurlijk maar dat doet een scooterteller ook. Ook al zal de teller misschien wat afwijken hij gaat nog altijd stukken harder dan een onbegrensde RS.

mzzzl Raymon
 
oh ja en Gijshouwen als jij die scootin test had gelezen dan was je er achtergekomen dat het geen onzin was wat ik schreef ( ja de scootin ja) en het blokkie zelf mag misschien hetzelfde zijn maar de oliepomp uitlaat etcetera is toch echt bagger vergeleken met de Appie Rs. En ga zelf eens op een Rs rijden en dan op een Mh dan praten wij wel eventjes verder ofdat ze gelijk zijn. Voor een nieuwe Rs moet je erreg veel geld tegenaan gooien ( boven de aanschafprijs nog eens) om hem een beetje hard te laten rijden.

mzzzl Raymon
 
misschien wil ie hem wel verkopen, dat vraag ik wel ff aan hem..... het is een zwarte cilinder (dat is toch een tp?!?) maar we weten niet of ie nog helemaal ok is, we moeten hem er nog af halen, spruitstuk hebben we nog niet naar gekeken........

we zaten zelf ook al aan aisal kitje te denken aangezien een tp gietijzer is....... het wordt denk ik gewoon een airsalletje
 
Originally posted by Jasper:
misschien wil ie hem wel verkopen, dat vraag ik wel ff aan hem..... het is een zwarte cilinder (dat is toch een tp?!?)

die zwarte TP(=DR) heb ik er nu ook onder (is trouwens geen 80cc(of hij moet gehoond zijn))