Andere vario/koppeling?

loontje

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een yamaha aerox met de volgende setup:
laser x pro chroom
drukveer: malossi geel
trekveren: origineel
rollen: 4,3 gram
sproeier: 74

Maar ik wil eigenlijk dat mijn scooter harder gaat optrekken en dat de top iets hoger wordt. Kan ik dit bereiken door een andere koppeling te monteren of juist een andere vario? Kan iemand mij vertellen wat er veranderd als ik er een andere koppeling op zet of wat er veranderd met een andere vario

Advertisement - register to remove this

dat heeft geen nut ,echt sneller ga je er iig al niet mee en sneller optrekken ook niet.

wel kun je een beter toerenverloop hebben met een andere variateur , en de scooter blijft langer goed lopen..

verder is een Laser Xpro imo ook niet de meest geweldige uitlaat..

helpt weinig tot niks , iig al niet voor de snelheid..

een totaal pakket van koppeling , variateur en 17,5mm eventueel met een bijgezochte snaar die het goed doet met deze vario zal ie het net iets beter doen maar gaat je het behoorlijk wat geld kosten , terwijl je mischien maar een paar km sneller gaat , de toerenverloop word er meestal wel stukken mooier van. mja , dat ligt ook aan het materiaal wat je gebruikt.

maar waarom zou je zoveel geld uitgeven voor bijna niks?

Dus met deze uitlaat kan je niet boven de 73 (echte kilometers) uitkomen? Want ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd met andere drukveren, trekveren, sproeiers en rollen. maar ik krijg hem niet sneller dan die 73 en hard optrekken doet ie al helemaal niet

echt hard optrekken doe je ook niet met alleen een andere uitlaat ,en de laser maakt het nog wat moeilijker..

de std uitlaat zal waarschijnlijk van onderuit iig als sneller zijn..

wel zou de uitlaat toch iets sneller moeten lopen..

kwestie van afstellen e.d.

Back