Andere vario dan de originele op een Kymco Agility 12", ja of nee?

Tonyyy

KymTon
Ha leden,

Ik heb eens een vraag waar ik even een mening van jullie over wil weten. Ik heb een Kymco agility 12" euro 2(of 3, in ieder geval met carb) volledig ontgrensd en verder origineel. Nu vraag ik mij af of het veranderen van de vario nog iets kan betekenen voor mijn optrek en/of topsnelheid.

Wie weet dit of heeft ervaringen?
 
Advertisement - register to remove this

Meestal zorgt het voor iets betere acceleratie en top. Maar verwacht geen wereld van verschil.

En dan moet je ook zorgen dat het goed afgesteld is, want een sport Vario heeft ook weer ander gewicht rollen nodig.
 
Meestal zorgt het voor iets betere acceleratie en top. Maar verwacht geen wereld van verschil.

En dan moet je ook zorgen dat het goed afgesteld is, want een sport Vario heeft ook weer ander gewicht rollen nodig.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik verwacht uiteraard geen wereld van verschil. Wat ik vooral merk is dat ik last heb van de 'Kymco dip', ofterwel bij 30-35km per uur kakken de toeren ineens in en duurt het tot 60km voordat je weer mooi de powerband zit, daartussen kan het beter naar mijn idee.

Ik heb verschillende verhalen gehoord over Polini en Malossi vario's vs Koso (ali) en Powerones. Zit daar nog een degelijk verschil in of heb jij daar nog ervaring mee?

Voor de mensen die benieuwd zijn, ik rijd met 6,5 gram rollen (standaardgewicht) en de koppeling ook compleet standaard (origineel) qua druk en trekveren
 
Bedankt voor je snelle reactie! Ik verwacht uiteraard geen wereld van verschil. Wat ik vooral merk is dat ik last heb van de 'Kymco dip', ofterwel bij 30-35km per uur kakken de toeren ineens in en duurt het tot 60km voordat je weer mooi de powerband zit, daartussen kan het beter naar mijn idee.

Ik heb verschillende verhalen gehoord over Polini en Malossi vario's vs Koso (ali) en Powerones. Zit daar nog een degelijk verschil in of heb jij daar nog ervaring mee?

Voor de mensen die benieuwd zijn, ik rijd met 6,5 gram rollen (standaardgewicht) en de koppeling ook compleet standaard (origineel) qua druk en trekveren
Ik heb een Koso van Ali gehad. Toerenverloop blijft inderdaad vlakker, maar met de originele vario vond ik hem beter wegtrekken uit stilstand. Misschien win je een paar kilometer op top. Wellicht zijn Polini en Malossi beter, maar die heb ik op de Agi nooit getest.

Als je echt wat wil bereiken zou ik 72cc aanraden.
 
Hoi Tonyyy Kymton,
wat bedoel je met volledig ontgrenst?
Groet,
Gladde variobus, geen begrenzing op de gasschuif (kan nog wel eens een bout uitsteken vanuit de deksel) en een ontgrensde CDI die loopt tot 9500-9700 toeren (wat je nooit haalt uiteraard).

Ik heb een Koso van Ali gehad. Toerenverloop blijft inderdaad vlakker, maar met de originele vario vond ik hem beter wegtrekken uit stilstand. Misschien win je een paar kilometer op top. Wellicht zijn Polini en Malossi beter, maar die heb ik op de Agi nooit getest.

Als je echt wat wil bereiken zou ik 72cc aanraden.
Ah bedankt voor het delen van de ervaring.

72cc zit ik al aan te denken maar zou jij dan verder de standaard vario behouden?
 
Gladde variobus, geen begrenzing op de gasschuif (kan nog wel eens een bout uitsteken vanuit de deksel) en een ontgrensde CDI die loopt tot 9500-9700 toeren (wat je nooit haalt uiteraard).


Ah bedankt voor het delen van de ervaring.

72cc zit ik al aan te denken maar zou jij dan verder de standaard vario behouden?
Als je dan toch bezig ben met 72cc zou ik gelijk een andere vario der op doen.
 
Gladde variobus, geen begrenzing op de gasschuif (kan nog wel eens een bout uitsteken vanuit de deksel) en een ontgrensde CDI die loopt tot 9500-9700 toeren (wat je nooit haalt uiteraard).


Ah bedankt voor het delen van de ervaring.

72cc zit ik al aan te denken maar zou jij dan verder de standaard vario behouden?
Ik vond 72cc met de originele vario prima rijden. Maar je kan het beste testen wat je zelf het prettigste vindt. Zo duur is een sportvario ook weer niet.
 
Back
Top