andere cilinder of upgrade carb en uitlaat ?

tommy278

Well-Known Member
hallo,
ik zou mijn setup verder willen uitbouwen,
sinds vorige week zit ik met een dr70 ,sito plus,malossi vario.
carb is nog de originele 12 mm
(mbk booster minnarelli verticaal blok)

ik ben aan het overwegen het volgende te doen ( ik heb 2 keuzes in mijn gedachten )
1ste keuze : upgrade van de 12 mm carb naar een 17.5 mm carb
deze carb dus ;
http://www.easyparts.nl/showarticle...Carburateur_Dellorto_Phva17.5Ts_Cod.1389.html
en of die gewoon plug en play is ? originele luchtfilter past er gewoon op?
ook aan het spruitstuk moet ik niks veranderen? dacht van wel,maar wil toch zekerheid.
en ipv de sito + uitlaat zou ik naar een stage6 street/turbokit tkr gaan.( ook al maakt die wat meer lawaai)

2de mogelijkheid ;
ofwel doe ik de DR70 weg en ga ineens voor een andere cilinder ;de stage 6 pro ipv de dr 70 ,maar dan blijf ik wel ( voorlopig) met de sito+ en
12mm carb rijden,

vraag is nu, waar ga ik het meeste prestatie winst mee halen,(optrek verkies ik tegenover snelheid ter info)
ik haal nu al +- 85 op teller met die dr en sito, is voldoende voor mij
het gaat er mij om een betere optrek te bekomen dan wat het nu is.

dus ofwel , upgrade carb en uitlaat, ofwel dr 70 weg en stage 6 pro nemen en maar dan wel met de stage 6 pro in combinatie met de sito + en 12 mm carb.....

grt
tommy,
 
Advertisement - register to remove this

je wilt geen expansie uitlaat?
want je zou op marktplaats een gebruikte terugloper kunnen kopen?
ik denk dat een grotere carburateur niet veel zal doen, echte power wordt grotendeels door je uitlaat bepaald.
 
je wilt geen expansie uitlaat?
want je zou op marktplaats een gebruikte terugloper kunnen kopen?
ik denk dat een grotere carburateur niet veel zal doen, echte power wordt grotendeels door je uitlaat bepaald.

inderdaad, geen terugloper, niet omdat ik het niet wil,maar
met een terugloper word je hier snel aan de kant gezet dus dat
wil ik vermijden,
daarom ik die stage 6 street uitlaat wou nemen ipv de sito,
ik lees toch vaak dat deze beter zou zijn als de sito,
het beetje lawaai extra neem ik er dan maar bij,
grt
tommy
 
Laat je cylinder tunen, icm een 17,5 en je sitoplus. Is de goedkoopste en beste optie.

ik zou niet weten waar ik daarvoor terecht moet,
ik stuurde men cilinders altijd op naar vhs tuning in geldrop,
maar dit waren allemaal cilinder van schakels,
ik weet niet of ze DR cilinders ook doen voor min vert.
en ik betaald toch altijd +- 100 euro , ( zonder verzenden dan nog)
terwijl een stage 6 pro ook +- 110 kost, en kan dan nog de dr verkopen.
revolution70 tuned blijkbaar enkel de cilinders voor horizontale minarelli blokken ( ik het vert. dus)
grt
tommy
 
een stage6 pro cilinder zal net zo lopen als een DR , weinig verschil!

dan zou ik eerder de racing nemen! een Polini gietijzer of een Polini corsa doen het ook erg goed op verticaal!
 
@Melf hij wil met een '' standaard'' uitlaat blijven rijden.. dan lijkt me de stage6 racing geen goede optie!

@Tommy had je in het vorige topic al iets gezegd over de tegen vallende prestaties van de DR op minarelli verticaal !Kwaliteit is prima maar de prestaties zijn niet fantastisch..
Beter was je toch voor de polini gietijzer gegaan deze heeft een betere timing Naja..
Om op je vraag terug te komen
Ligt aan je budget en verwachtingen!
Persoonlijk zou ik een 17,5mm carburateur kopen geeft ook behoorlijk wat meer power . Aangezien je cilinder ook maar een week oud is..
Mocht dit je nog niet helemaal tevreden stellen kun je de cilinder altijd nog laten tunen (wat veel helpt!)
Prijzen hiervoor zijn zeer verschillend;)
Nogmaals qua uitlaat die standaard look dingen zijn niet geschikt voor hoogtoerige cilinders!
Dus verspil je geldt niet aan een dure snelle cilinder als je er graag met een standaard look uitlaat mee wilt rijden!!
 
Daarom zei ik idd cylinder laten tunen op trekkracht.

klopt was alleen een bevestiging..;)

beetje zonde ook om een nieuwe cilinder direct weg te doen..
terwijl hij prima getuned kan worden, spreek uit ervaring
Maar zou eerst een grotere carburateur verbouwen misschien geeft dit al wel het gewenste resultaat..
 
@Melf hij wil met een '' standaard'' uitlaat blijven rijden.. dan lijkt me de stage6 racing geen goede optie!

@Tommy had je in het vorige topic al iets gezegd over de tegen vallende prestaties van de DR op minarelli verticaal !Kwaliteit is prima maar de prestaties zijn niet fantastisch..
Beter was je toch voor de polini gietijzer gegaan deze heeft een betere timing Naja..
Om op je vraag terug te komen
Ligt aan je budget en verwachtingen!
Persoonlijk zou ik een 17,5mm carburateur kopen geeft ook behoorlijk wat meer power . Aangezien je cilinder ook maar een week oud is..
Mocht dit je nog niet helemaal tevreden stellen kun je de cilinder altijd nog laten tunen (wat veel helpt!)
Prijzen hiervoor zijn zeer verschillend;)
Nogmaals qua uitlaat die standaard look dingen zijn niet geschikt voor hoogtoerige cilinders!
Dus verspil je geldt niet aan een dure snelle cilinder als je er graag met een standaard look uitlaat mee wilt rijden!!

merci voor de info,
ja die cilinder, ik had toen juist de DR besteld ,toen ik
hier las van die polini cilinder,dus ja, was al besteld, anders had ik wel geopteerd voor de polini cilinder.
ik heb vandaag de stage 6 street uitlaat geprobeerd,
in vergelijking met de sito +, trekt de stage 6 street uitlaat
wat sneller op,ik kom aan de 60 per uur ongeveer 1 a 2 seconden
sneller als met de sito +
wel met de sito is hij sneller tussen 0 en 20 per uur,
met sito geeft hij zelfs kleine autowheelie, met de stage 6 street uitlaat doet hij dit niet meer,maar eens voorbij de 20 per uur trekt hij wel sneller op met die stage 6 street uitlaat.
moet wel zeggen ,de stage 6 street uitlaat is inderdaad luider,
ik heb terug de sito + geplaatst en zit nu aan een 150 km met de cilinder
ik ben redelijk vlot in het roderen/inrijden, ik trek regelmatig door,
en vandaag toch even top geprobeerd +- 90 op de teller, want ongeveer +- 80 zal zijn, wat voldoende snel is voor mij,
dit met de sito en dr 70 en malossi vario.
carb nog de 12mm, sproeier heb ik een 82 zitten, bougie
mooi koffiekleur, ook mooie gasreactie, denk dat die 82 voldoende is.
ben eigenlijk wel tevreden ondanks de relatief eenvoudige setup.
ik heb vandaag ook bij een mbk dealer geweest, en gevraagd wat dat buisje nu is in de luchtfilter, hij zegt dit , geen begrenzer maar dient om
water en vuil niet direct in de filter te kopen.dus ik heb dat buisje teruggeplaatst.
ik ga nog een 17.5 mm carb bestellen volgende week,
vraagje ; over die carb verwarming aansluitingen; ik ga deze niet gebruiken,
moet ik deze afsluiten/doorverbinden of laat ik die gewoon open?
ik kan nog altijd later de cilinder laten bewerken mocht ik nog iets sneller willen,
ik ga eerst die carb bestellen en zien hoe dat rijd.
grt
tommy,
 
vandaag 17.5 mm carb geplaatst,afgesteld, was eigenlijk out of the box
al redelijk goed afgesteld, enkel sproeier 2 maal verkleind
zat 80 op, dan 78 en nu 76 en (nieuwe) bougie is mooi koffiekleur
resulaat ; duidelijk betere gasreactie,
prestaties weining of niks veranderd
dus gewoon voor 95% dat deze hetzelfde presteert als de 12 mm carb. geen voelbare winst dus,op de gasreactie na.
ik denk dat ik het ga houden zoals het nu is,mijn setup,
dr 70 + ontgrensde sito plus, en malossi vario, haal nu 90 op de teller
wat snel genoeg is voor mij, optrek is vlot, kleine autowheelie
zelf, amper wheelie te noemen, want het is denk ik amper 10 cm
misschien ooit nog eens een giannelli shot v2 bijkopen na de zomer of zo
grt
tommy,
 
Back
Top