AM6 Versnellingsbak en krukas stroef

R075

New Member
Hey,

Ik ben sinds eind November bezig met mijn AM6 blok te reviseren zonder enkele kennis daarvoor en heb sindsdien veel kennis opgedaan door het blok uitelkaar te halen. De schakelbrommer zelf liep heerlijk en reed niet lelijk. Nu heb ik zelf het hele blok laatst volledig gedemonteerd en had wel vaak problemen na problemen maar ben daar gelukkig uit gegaan.

Nu zit ik zelf weer vast met een probleem, De versnellingsbak en Krukas zijn beide extreem stroef. Ik kan garanderen dat ik alles wat ik eruit heb gehaald (naast de krukas en lagers) weer erin heb gedaan en dat ik geen onderdeel mis. Ik kan beide versnellingsassen en krukas weer soepel maken door de blokbouten los te halen maar dat houd het blok natuurlijk dan niet meer vast. Ik zou denken dat ik een 2de generatie am6 blok heb wegens dat ik geen shimringen heb gezien terwijl ik het blok heb gedemonteerd. Ik zag veel voorbijkomen met dat de versnellingsbak olie nodig had en vandaar stroef gaat maar andere zeggen juist dat dit onjuist is. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen nu en uit elkaar halen vind ik weer een ellende dus dan zou ik hem gaan opsturen naar iemand.

Ik heb 2 videos in een zip bestand toegevoegd aangeduid met eerste en tweede video. In de eerste zie je dat de krukas nogal prima rond gaat en daarna dat ik een beetje moeite heb met de versnellingsassen (dit ging meer soepel na de video omdat ik in de video zelf ontdekte dat ze lekker soepel gingen). In de tweede video is te zien dat de krukas veel moeite nodig had om rond te draaien en dat de versnellingsassen ook veel moeite nodig had om naar voren te gaan.

Ik hoop dat ik genoeg informatie kon weggeven en dat ik duidelijk ben in wat mijn probleem is. Zoniet geef dit AUB aan :)

Rayan.

Attachments

Advertisement - register to remove this

Heb je je krukas gecentreerd? Dus wanneer deze net is gemonteerd en je de blokbouten hebt aangedraaid aan beide kanten krukasmoer erop en een goeie tik met de hamer erop geven? Dan zal je as in elk geval soepeler gaan. Versnellingsbak weet ik niet of dat ook zo werkt overigens

Back