alu cilinder

72

Mk Pro Race Walla
Hoe lang moet je eigenlijk een alu cilinder inrijden ? Ookzolang als een gietijzeren zo 250-300 km ?
Of is dit anders want hoe ik een giet inrijd weet ik wel maar een alu heb ik nog nooit gedaan kan iemand me helpen

mvg 72
 
Advertisement - register to remove this

Hstyles, of je reageert niet of je geeft normaal antwoord, hier kan hij nix mee :)

Meestal is het verstandig de eerste paar km's rustig aan te doen, goed smeren op het begin. Dan zou het wel goedkomen, gaat het hier om een straatscoot of een sprinter?
 
Idd zou wel iets meer olie in je benzine doen in het begin. maar verder kan je mits goed warm is lekker branden! cillinder moet je ook goed warm rijden na je inrijd periode btw.
 
Hstyles, of je reageert niet of je geeft normaal antwoord, hier kan hij nix mee :)

Meestal is het verstandig de eerste paar km's rustig aan te doen, goed smeren op het begin. Dan zou het wel goedkomen, gaat het hier om een straatscoot of een sprinter?

over een gewone straatscooter , is het uitdrukbaar in km's ? 50 ofzo
 
ik persoonlijk rijd een nieuwe cilinder wel in , de materialen moeten op elkaar inslijten, doe je dit niet forceer je de zuiger en cilinderwand , vaak met alle gevolgen van dien.

alu of gietijzer maakt verder weinig uit.

en het kan geen kwaad , beter even rustig aan doen dan dat je (zoals zovelen) eigenwijs doet en aan de kant blijft staan....

ik zeg meestal 2 weken een beetje rustig aan doen , of 200 km niet te gek doen..
 
Maat van mij heeft nu een gila op zun slider.
goed warm gedraaid , extra olie bij benzine , straat paar keer rustig uitgereden, en toen al volgas gedraaid.(dus eigenlijk niet echt ingereden)

Cilinder ziet er nog steeds super uit , en rijdt nog perfect..

Ik zou zelf zoon gila ook niet lang in gaan rijden.
Een evo of een speed rijdt je toch ook geen 200 km in ?
Waarom een gilardoni dan wel?
kzou me eerder drukmaken over het mengsel

Ik vind dat lang inrijden maar onzin. alsof het nog uitmaakt of je 100 of 200km inrijdt? Raad mensen die hun cilinder in willen rijden meestal aan een iets te grote sproeier te monteren , extra olie erbij te doen , gewoon ff normaal/rustig rijden , af en toe af laten koelen ivm de wrijving , en na 50 km gewoon knallen.
Dan kan er imo eigenlijk niet veel meer misgaan.

Maar ik vind gewoon dat je moet doen wat je zelf goed vind.
als jij liever puur op gevoel 200 km inrijdt dan moet je dat doen, beter dan dat je later een rot gevoel bij krijgt.

Nja das mijn mening hierover
 
Last edited:
of ie warm word boeit helemaal geen fuck...

de cilinder zal op bedrijfstemperatuur gewoon uren achter elkaar moeten kunnen lopen, alleen niet op vollast...

en ook al is het mengsel goed zal nog de zuiger niet eerder zijn igesleten op de cilinder...

mischien moet je je eens wat meer verdiepen in materialen , het uitzetten daarvan , hoe het er nieuw uitziet , wat er dan gebeurd als het warm word , als het ouder word hoe het er dan uitziet , onder een microscoop wel te verstaan...

ik heb overigens een poosje geleden een AC gilardoni op een typhoon gebouwd , deze zitten er met vrij weinig speling in , ga je dan teveel gassen zal die vrij gemakkelijk kunnnen vastlopen.

even netjes inrijden en het gebeurd gegarandeerd niet , gewoon een kwestie van geduld en zuigig zijn met materialen...

mja , ik zeg er verder niks meer over ,aangezien TS het zelf moet weten wat ie doet ;) ik kan alleen maar waarschuwen..
 
Back
Top