Alu cilinder kan niet gehoond worden?

Ztevan

EvO 50 Rox
Ik was net bij een scooterzaak om me Evo 50 te laten honen...hij is warmgelopen...egt maar lichte krasjes...maar nu zegt die man dat het niet kan? omdat de binnenwand dan te dun is en je cilinder dan te warm word?...maar ik hoor vaker dat mensen hun alu cilinder hebben laten honen... ik begrijp het niet...ik ben overigens al bij 2 scooterzaken geweest.

Advertisement - register to remove this

Aluminium cilinder kunnen niet gehoond worden. Wel kunnen ze gepoetst worden. Is eigenlijk hetzelfde principe als honen alleen gaat het met kleinere overmaten.

Wat die dealer zegt over het TE warm worden van de cilinder door een te dunne nicasil wand is onzin. De zuiger kan juist beter zn warmte kwijt. Maar dit is een geval met een nicasil wand verwaarloosbaar.

dus als ik naar de dealer ga om te vragen of die hem gaat poetsen...zal die dat wel doen?...anders doe ik dat wel want die krasjes zijn niet eens zo heel erg ( niet te voelen met vinger)...maar heb liever een nette cilinder :)

Originally posted by Ztevan
dus als ik naar de dealer ga om te vragen of die hem gaat poetsen...zal die dat wel doen?...anders doe ik dat wel want die krasjes zijn niet eens zo heel erg ( niet te voelen met vinger)...maar heb liever een nette cilinder :)

Ik denk dat je beter maar naar een dealer met kennis over poetsen kan gaan. Ik neem iig niet aan dat de dealer over het gebruik van een verkeerd woord (poetsen / honen) valt. Straks staat hij nog met een vaatdoekje en wat cif in je cil te beunen. :)

/Kosten? Verschillen per geval en dealer.

haha owkeej...bedankt voor de info :)...je heb geleik over dat vaatdoekje :P...want die man is egt dom...dan vraag je om een halve poulietrekker...en dan weet ie niet wat je bedoelt :S...
maarja bedankt en zal het morgen gaan vragen bij een GOEIE dealer :D

Back