This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alu cilinder bewerken

Status
Not open for further replies.

Speedfight Mick

Well-Known Member
Hey,


Ik ben van plan om een stukje van mijn cilinder af te veilen/zagen/whatever, maar het probleem is dat de cilinder van aluminium is (standaard cilinder peugeot verticaal AC).

Zie foto's. Het rode stukje moet er dus af, en de zuiger raakt dat stukje niet aan. Het is immers geen cilinderwand.. dus kan ik dit er zonder probs afhalen, of heb ik kans dat mijn niskacilwand gaan brokkelen oid, is het uberhaupt wel niskacil?

http://img513.imageshack.us/my.php?image=dsc01328kg9.jpg

http://img225.imageshack.us/my.php?image=dsc01330gd4.jpg

Klik even op de foto, anders zie je het rode gemarkeerd niet...

Alvast bedankt.
 
Ja dat kan, alleen heb je kans dat het nicasil gaat brokkelen als je een te grof freesje pakt. Je kan het idd met een fijn handvijltje doen, of een dremel met schuurbolletje ofzo. Wel ff nabewerken met fijn schuurpapier.
 
In principe is heel de cilinder van aly, nicasil is slechts een flinterdun laagje wat superhard is. Onderaan de cilinder zit de grens van nicasil naar alu, je zal daar dus ongetwijfeld ook nicasil tegenkomen. Als je het niet aandurft beter door iemand laten doen die er ervaring mee heeft. Maar zoals ik het op de foto zie is het een kwestie van een schuurbolletje eroverheen, en klaar.
 
Haha, nou vooruit dan maar... ik wil er ook geen vermogen mee bereiken, maar mijn lieve dealer heeft tijdens het vervangen mijn krukas een snorcarter bij de ontstekingskant gemoneerd. Bij peug zit er in een snorcarter een bepaald antiopvoernok waardoor de cilinderhemd van een bromfietscilinder niet past. Scheelt echt maar een paar mm. Hemd bij een snorcarter moet zo'n 2,6 mm zijn oid, bij een bromfiets is dit 2.9mm

Laatst heb ik al een gloednieuw power one gietijzer cilinder gekocht, en het hemd laten afdraaien bij een specialist, maar die loopt gewoon ordinair vast als je meer dan halfgas geeft. En dit is niet mijn sproeier, olie, koeling of wat dan ook. Tis echt gekomen sinds de nieuwe power one cilinder, dus daarom wil ik even kijken wat er gebeurd met deze cilinder. Ik zelf denk dat de slotspeling van mijn powerone cilinder gewoon veels te krap is, waardoor ie vastloopt na een bepaald toerental.. dit wil ik dus testen met de orginele cilinder, die eigenlijk toch wel de deur uit kan
 
Waarom ga je dan niet terug naar de dealer die in eerste instantie deze fout veroorzaakt heeft? Wat ik overigens erg vaag vind klinken... :X

Weet je zeker dat je niet gewoon een snorfiets op wil voeren, wat in strijd is met de forum regels? (Waarom zou je anders niet willen vertellen dat je dealer een fout gemaakt heeft....)
 
Omdat ik er pas achterkwam na een jaar, en dan kun je natuurlijk niks meer bewijzen helaas.. hij zou in een midagje klaar zijn, maar toch heeft het zo'n week geduurt voordat ie klaar was, vond het al verdacht..

http://forum.scooterforum.net/forum/f41/fotos-orginele-cilinder-peugeot-138922/ deze link laat zien dat ik geen snorfiets aan het opvoeren ben


het is overigens gelukt, gewoon met een ijzerzaagje. Ga vanmiddag proberen om te kijken of het heeft gewerkt
 
Status
Not open for further replies.