Alternatief voor Neon

QuickSilveR85

Well-Known Member
Ik had nog wat CCFL lampen over van mijn computer (case modden) deze lampen zijn 30cm of 10cm lang stuk dunner dan neon (lees: breekbaarder) maar er zit altijd een dik plastic omhulsel erbij dus ik dacht van dit is wel een leuke gadget om op mijn scoot aan te sluiten. De CCFL lampen geef veel meer licht als die neon lampen die je bij de dealer halen en ten 2e stuk goedkoper. check http://www.stuutenbruin.com/compo.html want daar kan je ze halen voor 13,50 incl inverter (30 cm versie) om het voltage om te zetten. Je kan ze in allerlei kleuren halen. Dit was dus een tip en geen reclame.

Hier is een voorbeeld van hoeveel licht de CCFL produceerd.
ccfl_bl.jpg

ccfl_rd.jpg

je kan ook een combo halen bij www.Space-promotion.nl
trial_gr-bl-ro.jpg

Last edited:
Advertisement - register to remove this

neej echt neogenix.:) me pm box heeft tijdje vol gestaan met zijn pm's wacht. Ik zal wel even de link geven naar de topic.
De topic alleen al heet . Fotows van inbouw NEON lampje 8). maar ik kan het ook fout hebben mischien heb ik ergens in de topic overheen gelezen:).

showthread.php

maar als een ccfl een een fluor buisje is. Neem ik mijn woorden terug :)

Zo ik heb zojuist ook een balkje besteld,krijg hem volgende week binnen....:):) !!

Ik ben van plan om het onder de scooter te maken....iemand een idee,hoe ik dat het beste kan beveiligen zodat er geen stenen op komen,en ze hem niet kunnen steelen.?

Welke scooter heb je Kevin dan week mischien nog wel wat leuke truukjes. Bij mijn area kan ik de inverter in het slot laten zakken zo komt er geen water,zand etc daar en bij de neon buis heb ik gewoon dat standaard plastic omhulsel eromheen gelaten die is stevig genoeg en anders ff bij gamma langs en daar een klein stukje plexiglas halen en deze verwarmd buigen in de juist vorm

Je kan als het goed is die converter (printplatje) in het slot latenzakken en dan in een hoekje in het slotgat zetten en die draden vanaf daar doorverbinven naar whatever je kan dan het beste kroonsteentjes gebruiken om de kabel naar de CCFL lamp te verlengen. of leg je kabel aan de binnenkant van je kappen.

hahah jha dan word het net een rijdende kermis.... ik heb ook 2x groene neon van 30 cm eronder maar eentje schijnt helemaal voluit en de tweede doet het maar half... kan hij het nu niet aan met de accuspanning?
grtz

KevinNeon.jpg

Zo ik heb de CCFL lamp klaar,binnekort monteren...

Ik heb eerst een stuk transparante Pvc buis gekocht,en afdicht rubbers.
2gaten voor de snoertjes geboort.
CCFL balk erin....snoertjes door het gat getrokken,en aan de converter geplaatst

EN KLAAR IS KEES!

Back