als scooter warm is komt hij haast niet weg uit stilstand

twism

Well-Known Member
hallo,

mijn setup is
50cc doppler
originele uitlaat
17,5 m carb sproeier 68 nu
originele filter
5,5 gram rolletjes.
Drukveer - 3.9 Kleur: Groen
Trekveren - Goud

als me scooter nog koud is dan trekt hij goed weg vanuit stilstand.
maar zodra de scooter een beetje warm is geworden dan trekt hij heel bagger weg als ik geremd heb(als ik bijna tot stilstand rem)
als ik gewoon nog een gangetje hebt kan die zo weer ze toeren pakken.
maar als ik van stilstand wil wegrijden en ook al geef ik volgas hij wil bijna geen toeren pakken pas als ik een beetje rol of geduwt word pakt ie ze toeren en kan die zelf wegrijden en hard optrekken.
ik rij nu wel met een iets kleinere sproeier, me bougie is een beetje wit maar hoe groter de sproeier hoe langer het duurt bij het wegrijden voordat ie ze toeren pakt.

Maar als hij iets meer lucht langs de luchtfilter krijgt dan rijd hij wel veel beter weg.
ik heb dus sterk het vermoede dat hij te weinig lucht langs de filter krijgt, maar wil nou ook niet met een powerfilter gaan rondrijden of gaten erin boren.
en kleiner in sproeier kan bijna ook niet dan word de bougie nog witter.

of kan dit nog aan afstelling van gasnaald oid dergelijks liggen?

mvg,

Advertisement - register to remove this

ik heb gister mijn luchtfilter + element schoongemaakt.
en zo straks ben ik van sproeiermaat 68 naar 72 gegaan.
en heb het clipje van gasnaald op de bovenste stand gezet.
dus de gasnaald zit op de laagste stand.

toen die warm was en na een stukje rijden wou die al stukken beter wegkomen vanuit stilstand.

maar toen eergister nog de gasnaald op de middelste stand stond en dan zonder luchterfilter had hij het meeste kracht om weg te trekken.

nu met deze stand van de gasnaald en zonder luchtfilter komt ie niet weg.
hij krijg nu dus teveel lucht.

maar met luchtfilter erop ben ik nog steeds van mening dat hij te weinig lucht krijgt, of ik moet weer sproeier 68 testen met deze stand van de gasnaald.

toen ik een stukje had gereden ging ik ook de luchtstelschroef afstellen.
deze moest ik wel ver eruit draaien om de meeste toeren te horen.

mvg,

Back