Alpha’s knipperen niet

zipje2011

New Member
Beste, onlangs heb ik mijn knipperlichten en achterlicht omgebouwd naar Led. Hierbij ook de aangeraden aanpassing gedaan, blauw-zwarte draad en de geel zwarte draad van de spanningsregelaar op de witte draad aangesloten zodat ik gelijkspanning heb. Alles werkt nu, remlicht, dagrijverlichting. Enkel het knipperlicht blijft constant branden wanneer ik deze aanzet. Het gaat om een zip uit 2011 2v en het gaat om Alpha’s zonder matrix effect. Nu zag ik dat de gene met het matrix effect een ingebouwde ‘sensor’ hebben die de lichten automatisch laat knipperen. Wat raden jullie aan? Terug sturen en de Matrix bestellen of misschien de spanningsregelaar?

Advertisement - register to remove this

en het gaat om Alpha’s zonder matrix effect.
Daar ligt je probleem.
Jij hebt de instructie gevolgd voor de Alpha leds met matrix effect.

Jouw knipperlichten moeten gewoon op het knippersignaal van de spanningsregelaar, dus de blauw/zwarte draad weer op de originele manier aansluiten.

En omdat jouw knipperlichten LED zijn en het knipperrelais in je spanningsregelaar een minimale belasting wilt zien wil hij knipperen, moet je die belasting simuleren met weerstanden.
Dus bij de doosjesschuiver waar je die knipperlichten gekocht hebt, moet je een bijbehorend setje vermogensweerstanden bijbestellen en deze parallel over de LED-knipperlichten aansluiten.

Last edited:
Daar ligt je probleem.
Jij hebt de instructie gevolgd voor de Alpha leds met matrix effect.

Jouw knipperlichten moeten gewoon op het knippersignaal van de spanningsregelaar, dus de blauw/zwarte draad weer op de originele manier aansluiten.

En omdat jouw knipperlichten LED zijn en het knipperrelais in je spanningsregelaar een minimale belasting wilt zien wil hij knipperen, moet je die belasting simuleren met weerstanden.
Dus bij de doosjesschuiver waar je die knipperlichten gekocht hebt, moet je een bijbehorend setje vermogensweerstanden bijbestellen en deze parallel over de LED-knipperlichten aansluiten.
Mocht ik nou gewoon de matrix bestellen. Werkt alles dan gelijk naar toebehoren? Aangezien ik de matrix achteraf toch mooier vind, wil ik deze dan bestellen. Heb al een thread gelezen waarbij u vertelde dat hier de weerstanden van zichzelf inzitten.

Last edited:
Back