This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

hey
ik wil mijn velgen gaan spuiten, tot welke korrel is het beste om ze op te schuren? en wat voor grondlak raden julie aan daarvoor?(motip oid.)
en wat is het verschil met nat en droog schuren,welke van de 2 is beter als ik mijn velg schuur?

ok zie de fout met spuiten nu
deed het bvan de zomer op deze manier
primer laten drogen
lakken ook evn laten drogen
en dan paar lagen lak

Heb het nu zo gedaan primer evn laten drogen
lak er over
5 min wachten en dan meteen blanke lak erover de eerste laag
en 20 min later nog een laag erover gevolg nu een mooie strakke kap
lak glimt mooi en minder sinasappelig

Kappen spuiten

Ik wil binnenkort mijn Citta kunststof kappen gaan spuiten, met welke lak kan dit het best.
Ik had zelf Hema autolak in gedachten, iemand hier ervaring mee ?
En als Hema lak niet werkt welke lak kan ik dan het best gebruiken, en als je de prijzen per bus weet zet die er dan ook AUB even bij...
Ik hoor het graag9||6

mvg,

Over het algemeen spuiten mensen met Motip denk ik, maarja Hema zal wel goedkoper zijn, probeer het gewoon even, voor een Citta heb je toch weinig nodig..
Een spuitbus geeft toch niet het effect van een lak uit een compressor

Ik heb terug enkele kappen voor een vriend van mij gespoten.
Het gaat over een MBK Booster BCD kappen in matzwart.

Het resultaat:

Binnenkort worden de velgen rood of oranje gespoten en op de kappen zelf komen er nog enkele rode of oranje accenten.

Als ik een originele kap koop voor speedfight (kniekap) moet ik di dan nog eerst schuren en grondlaag zetten. Of kan ik het ineens wit spuiten?

matzwart word altijd mooi

over de blanke lak kwestie :

Op motip bussen staat dat je 20 minuten na de laatste laklaag de blanke lak moet doen.
ik doe dit ook altijd bij andere spuitbussen.
en de blanke lak nooit nevelen, word het alleen maar dof van.

motip spuitbussen:

en karwei spuitbussen:

wie kan mij vertellen hoe ik de kleur Monte Carlo magic het beste tot zijn recht kan laten komen en mij in stappen vertelle wat ik het beste kan doen met welke verf (voor bewerking enzo)

vg michael

Last edited:

Ik ga voor hoogglans zwart gaan, als ik die dan afschuur gaat de glans dan niet minder zijn? ookal wanneer ik 2x blanke lak erop toevoeg.
En hoeveel tijd moet ik tussen de eerste en tweede laag blanke lak houden?

bedankt!