Akrapovic vespa sprint 50cc E4 restrictie eruit halen

Finn.w

New Member
Hey allen ik heb onlangs een Akrapovic uitlaat gekocht voor mijn 50cc E4 vespa. De akrapovic uitlaat is geleverd met een 50cc voorbocht. Nadat ik de uitlaat onder de scooter heb gezet valt mij de prestatie toch vies tegen. van mij mag het geluid ook wel iets harder. weet iemand of het nut heeft om de restrictie eruit te halen.? en zo ja Hoe dan?

Advertisement - register to remove this

Hey allen ik heb onlangs een Akrapovic uitlaat gekocht voor mijn 50cc E4 vespa. De akrapovic uitlaat is geleverd met een 50cc voorbocht. Nadat ik de uitlaat onder de scooter heb gezet valt mij de prestatie toch vies tegen. van mij mag het geluid ook wel iets harder. weet iemand of het nut heeft om de restrictie eruit te halen.? en zo ja Hoe dan?
Voor prestatie hoef je het niet te doen.. Dat heeft geen zin bij 4 takt.

Heb je de sproeier ook aangepast aan de nieuwe uitlaat?

En een "sport" uitlaat maakt een 4 takt meestal niet sneller.

En bedoel je echt de restrictie, of de DB killer? In het einde van de uitlaat, of aan het begin?

Ik heb het over de restrictie, en de DB killer. Ik heb de sproeier niet aangepast aangezien ik een injectie motor heb. Ik vraag mij af. Als ik de restrictie aan het begin van de uitlaat eruit haal of er dan meer lucht doorheen loopt en daardoor een betere prestatie/geluid van komt.

Mischien handig om erbij te zeggen. De scooter liep eerst 62. Nu met de akrapovic is de optrek een stuk minder en gaat hij met moeite naar 55 waar het stopt.

Prestatie maakt geen reet uit. Zonder db killer gaat hij natuurlijk een hoop meer herrie maken.

Dan loopt hij met deze uitlaat waarschijnlijk veel te arm, en kan je er op wachten dat het kapot loopt.

Een andere ecu/map (programmering) die meer inspuit, of een grotere injector. Maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik ben echt niet bezig met injectie scooters, dus wat de makkelijkste oplossing is zou ik je echt niet kunnen vertellen. Behalve... Gewoon weer lekker de originele uitlaat er op.

Back