Airsal aluminium 50cc op standaard krukas?

hlsn

New Member
Hi, ik heb een Kymco dj 50refined 2t staan en ik heb een aantal warmlopers gehad toen ik onderweg naar huis ging en ik zag dat ik me cilinder lekker kan weggooien.

Ik heb gekeken en ik zag maar een paar cilinders 50cc: Naraku, 101 octane, DMP en Airsal alu.

Ik neig meer naar de airsal aangezien ik geen goeie dingen lees over de rest maar die is wel van aluminium... Is dat een probleem op standaard krukas door de hoge toeren?

Het is gewoon me daily dus ik zoek niet naar performance, maar puur een beetje kwaliteit zodat er elke dag gereden mee kan worden.
(oorzaak van warmloper wordt al gefixt, ik zoek alleen naar een nieuwe cilinder)
 
Advertisement - register to remove this

Krukas kan natuurlijk een paar klappen gehad hebben van die warmlopers.

Alles goed controleren. Voor de rest gaat zo iets prima op een standaard krukas.

Aluminium zegt overigens ook niet per se dat het een hoogtoerige cilinder is.
 
Krukas kan natuurlijk een paar klappen gehad hebben van die warmlopers.

Alles goed controleren. Voor de rest gaat zo iets prima op een standaard krukas.

Aluminium zegt overigens ook niet per se dat het een hoogtoerige cilinder is.
Hoe controleer ik de krukas?

en als de krukas toch stuk gaat terwijl de nieuwe cilinder erop zit, moet ik dan alleen een nieuwe krukas erin zetten? of ook gelijk cilinder etc of moet ik het gewoon aanzien.
 
Goed voelen dat nergens te veel speling op zit. Je drijfstang kan naar links en rechts bewegen zeg maar, maar als hij naar boven en beneden speling heeft, is het niet goed. En gewoon aan beide kanten van de krukas voelen.

Als je krukas (of lagers) kapot gaan heb je wel kans dat hij de cilinder meeneemt natuurlijk.
 
Goed voelen dat nergens te veel speling op zit. Je drijfstang kan naar links en rechts bewegen zeg maar, maar als hij naar boven en beneden speling heeft, is het niet goed. En gewoon aan beide kanten van de krukas voelen.

Als je krukas (of lagers) kapot gaan heb je wel kans dat hij de cilinder meeneemt natuurlijk.
ah op die manier, top danku !
 
Back
Top