Het heeft zeker nut. Niet zo zeer met snelheid maar wel trekkracht.
Ik ben geen fan meer van opvoeren voor straat setups, en helaas spreek ik dan ook uit ervaring.
Als het mogelijk is zou ik toch er naar kijken om niet boven de 56 kmpu uit te komen als ik jou was. Dit om vooraal een WOK-melding te voorkomen.
Als je daar wat sneller naar toe trekt (die 56kmpu) dan lijkt opvoeren in dit geval absoluut geen probleem.
Ik heb veel ervaring met 2 takt en weinig met 4 dus weet niet of dit klopt;
Ik zie dat er geen kop/kleppendeksel bij geleverd word en weet ook niet of je huidige compitabel is met deze kit. Houd daar even rekening mee en vraag daar anders even naar (misschien middels een mail naar de webshop of andere leden hier).
Verder zou ik adviseren om alles lekker orgineel te laten maar ik kan je niet kwalijk nemen dat je wat meer power wilt.
Kwa topsnelheid ga je er amper tot niets op vooruit. Ik raad je aan om ook een 80CC Cilinderkop erbij te pakken, anders is het verschil is bijna niets met alleen de cilinder. Om het af te maken een malossi multivar gy6.
Het is al met al, een flinke investering, en het resultaat is niet zoals bij een 2takt.
Ik heb ooit een kymco sento gratis gekregen, en al het snel spul opgezet wat ik had liggen. 90CC naraku 125CC carb, malossi multivar, nog een leuk uitlaatje voor het af te maken. 120 sproeier. Hij trekt vrij goed op, maar kan niet op tegen een 2 takt.
Dit snap ik niet, als je enkel een grotere cilinder neemt en je die gaat vervangen moet de kop die er nu op zit er toch ook van af of hoe had je gedacht de cilinder te vervangen?En het liefst verander ik de cilinder kop ook niet, want dat lijkt me iets ingewikkelder.
Dit snap ik niet, als je enkel een grotere cilinder neemt en je die gaat vervangen moet de kop die er nu op zit er toch ook van af of hoe had je gedacht de cilinder te vervangen?
Of je nu de originele of de 80cc kop terug plaatst is toch eender!
Alleen de cilinder vervangen en kop origineel laten, maakt weldegelijk een groot verschil kwa vermogen / koppel. Zoals gezegd moet je wel nagaan of de betreffende cilinder geschikt is voor originele kop.
Een snelle vario is beslist ook aan te raden. Deze zorgt oa voor extra topsnelheid (mits de snaar hoger kan dan bij de originele vario).
Dus de top is dan hoger? Klinkt aardig mooi als je het aan mij vraagt!Waarschijnlijk had je dan met de Malossi een wat betere afstelling gevonden. Een vario geeft niet meer vermogen (per definitie). Wel kun je je motor wat beter en langer in de powerband krijgen. Vooral bij 2-takt kan dat wel verschil maken (smalle powerband) maar op 4-takt nauwelijks. Ik heb het verschil in trekkracht gemeten op mijn People S tussen standaard vario en snelle vario (beide goed afgesteld). Het maakte vrijwel geen verschil.
Hangt ervan af wat je doel is. Hangt er ook vanaf hoe je originele vario is. Bij mijn Kymco People S geeft een snelle vario ca 10 km/u verschil. Maar kwa optrekken maakt het weinig uit. Een vario geeft niet meer vermogen. Wil je echt harder optrekken (dus meer vermogen) dan is een grotere cilinder de oplossing.
Ik had uit je eerder reacties begrepen dat je vooral meer trekkracht wil en niet zozeer meer top. Maar inderdaad kun je met een snelle vario doorgaans een hogere top bereiken mits je deze goed afstelt. En zul je kwa trekkracht misschien een lichte verbetering kunnen realiseren. Met afstellen bedoel ik niet alleen rolletjes maar ook moet de lengte van de bus optimaal zijn (evt aangevuld met shimmen) en moet de snaar de juiste maten hebben.