Hallo leden en niet leden van dit forum,
Hieronder is de afbeelding van de AGM Vx50 Go-max driewieler...
Het is een gehandicapten brom-scooter met een achter differtieel en tevens de standaard orginele Variomatic...
Van fabriek af, ziet hij eruit zoals hieronder is afgebeeld...
De (orginele) getande riem is van onderstaan merk en dient vervangen te worden door dezelfde:
(specificaties: 669mm lengte, 18mm dikte en de hoek van de snaar op de twee voor "flensen" is: 30...)
Het is niet de bedoeling om deze op te voeren of te ontgrensen m.b.v. bijv. een CDI-tje of een ring ertussen uit halen...
Mijn probleem tevens uitdaging, is dat de 18mm versleten is tot 16mm en dat slipt nogal door, juist met nat weer of plassen op de weg / fietspad etc..
De 17mm moer aan de voorkant van de vario is met geen mogelijkheid los te krijgen... Diverse gereedschappen geprobeerd, behalve een lucht-tol die op een compressor werkt...
Op de Zorg-instelling, waar ik deze slijtage onderelen wil vervangen, is dat ook niet voor handen...
(Slijtage onderdelen beperking zich tot de 6 rolletjes van het rollenhuis en natuurlijk de getande riem zelf)
De achter moer van 14mm zal me zelf wel lukken met het gereedschap wat ik heb liggen...
De vraag aan jullie:
Is er een middel(tje) of een manier, om zonder gasbrander, zonder op de krukas met een hamer te rammen, deze voor moer van 17 mm eraf te draaien.?.
(3 maal de carterkap eraf gehaald, goed het slijpsel verwijderd en WD-40 meerdere dagen laten "intrekken", dit ook 3 maal over 3 verschillende dagen)
Netjes de carterkap schroefbouten schoongemaakt en met kopervet weer terug geschroefd...
De pakking is van plastic en daar zit het probleem(pje) ook niet in.
Een vario-blokker sleutel (met van die karteltjes onderdin) is totaal geen optie en een echte pouli-trekker is waanzin...
Het is een degelijk China motorblok, 4T (139QMB van GY6 10"), verbruikt nauwelijks tot geen olie en dat heb ik vorig jaar al een keer ververst...
Zelf rij ik erop om de storingen eruit te halen, die vnl. in het elektrisch circuit zaten (knipperlicht relais, kabelboom connectortjes schoon gemaakt, knipperlichtjes vervangen (12V 10W) etc.
Het acherlicht werkt prima en dat is een LED-bak van 9 prima ledjes die ook goed functioneren...
Help! Weet iemand van jullie hoe deze moer van 17mm van de krukas los te krijgen is?
(kruipolie lijkt me onzin, immers WD-40 is de verbeterde versie)
(koelvin is van plastic en zit direct op de voor-"flens")
Gr,
Paul Versloot
--------
Het blij dat ik rij gevoel is weg
En de wegen zijn wel goed genoeg
Hieronder is de afbeelding van de AGM Vx50 Go-max driewieler...
Het is een gehandicapten brom-scooter met een achter differtieel en tevens de standaard orginele Variomatic...
Van fabriek af, ziet hij eruit zoals hieronder is afgebeeld...
De (orginele) getande riem is van onderstaan merk en dient vervangen te worden door dezelfde:
(specificaties: 669mm lengte, 18mm dikte en de hoek van de snaar op de twee voor "flensen" is: 30...)
Het is niet de bedoeling om deze op te voeren of te ontgrensen m.b.v. bijv. een CDI-tje of een ring ertussen uit halen...
Mijn probleem tevens uitdaging, is dat de 18mm versleten is tot 16mm en dat slipt nogal door, juist met nat weer of plassen op de weg / fietspad etc..
De 17mm moer aan de voorkant van de vario is met geen mogelijkheid los te krijgen... Diverse gereedschappen geprobeerd, behalve een lucht-tol die op een compressor werkt...
Op de Zorg-instelling, waar ik deze slijtage onderelen wil vervangen, is dat ook niet voor handen...
(Slijtage onderdelen beperking zich tot de 6 rolletjes van het rollenhuis en natuurlijk de getande riem zelf)
De achter moer van 14mm zal me zelf wel lukken met het gereedschap wat ik heb liggen...
De vraag aan jullie:
Is er een middel(tje) of een manier, om zonder gasbrander, zonder op de krukas met een hamer te rammen, deze voor moer van 17 mm eraf te draaien.?.
(3 maal de carterkap eraf gehaald, goed het slijpsel verwijderd en WD-40 meerdere dagen laten "intrekken", dit ook 3 maal over 3 verschillende dagen)
Netjes de carterkap schroefbouten schoongemaakt en met kopervet weer terug geschroefd...
De pakking is van plastic en daar zit het probleem(pje) ook niet in.
Een vario-blokker sleutel (met van die karteltjes onderdin) is totaal geen optie en een echte pouli-trekker is waanzin...
Het is een degelijk China motorblok, 4T (139QMB van GY6 10"), verbruikt nauwelijks tot geen olie en dat heb ik vorig jaar al een keer ververst...
Zelf rij ik erop om de storingen eruit te halen, die vnl. in het elektrisch circuit zaten (knipperlicht relais, kabelboom connectortjes schoon gemaakt, knipperlichtjes vervangen (12V 10W) etc.
Het acherlicht werkt prima en dat is een LED-bak van 9 prima ledjes die ook goed functioneren...
Help! Weet iemand van jullie hoe deze moer van 17mm van de krukas los te krijgen is?
(kruipolie lijkt me onzin, immers WD-40 is de verbeterde versie)
(koelvin is van plastic en zit direct op de voor-"flens")
Gr,
Paul Versloot
--------
Het blij dat ik rij gevoel is weg
En de wegen zijn wel goed genoeg
Last edited: