AGM sport start probleem + accu

jppilot

Well-Known Member
Hallo,
Een half jaar geleden heb ik een AGM sport voor mijn examen gekregen.
Momenteel staat er 2000 km op de teller.
Echter de laatste tijd start hij steeds slechter, nu pas rond de 6 startpogingen met de elektrische start. Wanneer hij goed warm is gelopen start hij altijd meteen. Ook heb ik nu 3 keer meegemaakt de laatste 2 weken dat wanneer hij koud is, hij optrekt tot de 45, dan terugzakt naar 35 terwijl ik vol gas geef, en daarna ging ik langs de weg staan om hem even aan en uit te zetten. Na wat moeite starte hij weer. Omdat het bekend is dat de bougies van deze scooter nogal slap zijn hebben we deze er even uitgehaald. hij zag er behoorlijk goed uit, enkel een klein beetje bruin bij het vonk gedeelte.

Een ander probleem is de accu. Soms als ik de scooter aan of uit zet (daar bedoel ik de sleutel in of uit het contact slot mee) ontlaad de accu in 1 keer, ook het digitale klokje dat normaal altijd aan staat valt uit. Dit gebeurt ook wanneer ik de accu eerst helemaal heb opgeladen. Echter nadat de accu dus in 1 keer leeg ging, en ik de sleutel eruit haalde, vertoonde het klokje wel enig leven, je zag hem nog net aan staan.

Verder is het misschien handig om te weten dat alles standaard aan de scooter is behalve dat ik de caborateur heb ongrensd door die schroef helemaal in te draaien.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak/oorzaken zijn van bovenstaande problemen? Ik ben in iedergeval van plan een nieuwe bougie te halen om te kijken of het toch niet daar aan ligt, en anders heb ik hem toch ooit nodig bij de 10.000 km ofzo... Er staat nu wel een motor accu aan de lader waarmee ik morgen wil kijken of mijn scooter dan ook meteen ontlaad als ik mijn sleutel in het contactslot stop. we zullen zien..
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top