Afstellingsprobleem Aerox

offspring

Well-Known Member
Hey mensen,

kheb een laatst een 2e handse aerox gekocht, uit 1999.
Weinig kilometers enzo, dus wel goede koop.

Maargoed, me pa donneerde me dus een nieuwe cilinder + uitlaat:p
Niet echt goed, maarja, had geen keuze:p
Setup:
Power One Racing cilinder 50cc (volgens mij gewoon standaard cilinder, maar dan met ronde uitlaatpoort)
Leovinci ZX

Het probleem: ik had m'n carb goed ingesteld, maar kon het niet testen op volgas ivm het inrijden van me cilinder, sproeiermaat was 86 en kleur was koffiebruin:) het vreemde was dat de sproeier dus blijkbaar goed was, maar er kwam continu (ook tijdens lange ritten) een zwart mengsel uit m'n uitlaat (olie en benzine wsl).

Kheb nu 300 km ofzo gereden, en reed paar keer volgas, behalve een lage top van 80:p is me opgevallen dat me bougie helemaal wit is, dus te kleine sproeier, maar uit me uitlaat komt nog steeds die zwarte zooi.

Misschien heeft iemand een idee waarom die zooi uit m'n uitlaat komt?
Kga morgen wsl nog een grotere sproeier halen (88-96 ofzo), en testen, maar ik wil dat uitlaatprobleem wel graag oplossen, want elke keer als ik heb gereden kank me uitlaat schoonmaken:p

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

Aidix said:
Er zal nog 1,5 liter roet-olie in je demperwol zitten, dus dat blijft er de eerstkomende jaren nog wel uit komen.

Grapje zeker? Ik zou niet weten waar die shit uberhaupt vandaan zou moeten komen, ik stelde hem meteen aant begin goed af, heb mss 500 meter met te donkere bougie gereden, that's all...

Kga morgen (winkel is vandaag dicht :\) ff grotere sproeiers halen...
Als dat echt zo is dat het gewoon aan de ZX ligt, is dat nog niet eens zown groot probleem, wilde sowieso weer (zal me pa leuk vinden:D) andere uitlaat nemen (R / Shot oid).
 
offspring said:
Grapje zeker? Ik zou niet weten waar die shit uberhaupt vandaan zou moeten komen, ik stelde hem meteen aant begin goed af, heb mss 500 meter met te donkere bougie gereden, that's all...

Kga morgen (winkel is vandaag dicht :\) ff grotere sproeiers halen...
Als dat echt zo is dat het gewoon aan de ZX ligt, is dat nog niet eens zown groot probleem, wilde sowieso weer (zal me pa leuk vinden:D) andere uitlaat nemen (R / Shot oid).

Is geen grapje en btw afstellen zonder volgas gereden te hebben lijkt me erg lastig. En misschien zit er nog iets van een tuutje in die uitlaat.
 
een powerone hoef je niet in te rijden , en een zx werkt voor geen meter op een powerone! sproeier met std filter met prop moet 76 zijn en zonder prop 88/90 ...

verder weet ik niet wat voor drukveer etc. erin zit ofzo..
 
Ik ben de prestaties van me scoot eik wel zat:p Kank hier gewoon verder gaan met info over een compleet nieuw setup? of moek een nieuw topic openen?

Btw, drukveer&trekveertjes zijn standaard, rollen zijn atm 5 gram (te licht), en sproeier is vanaf morgen 90/92 (nu 94, te vet (dealer had nix anders)).
 
je zou er ook gewoon een mhr zuiger in kunnen zetten met 1 veer , werkt echt goed , en dan een Big one uitlaat (zelfde als Hebo R1) en dan zal die veel meer vermogen geven. en dan een Hebo vario erop met de bijgeleverde drukveer , denk dat je m dan niet weer herkent :)
 
Back
Top