Afstelling zip 4t 80cc

Sen_

New Member
Ik ben mijn zip 80cc aan het afstellen maar ik weet niet precies welke sproeier ik moet gebruiken.
Ik heb nu sproeier 82 erin zitten met 7.2 gram rollen en daar liep hij oké mee maar ik heb nu het rubber uit mijn luchtfilter gehaald en nu trekt hij minder hard op.
Nu zit ik te twijfelen of ik 84 86 of 88 erin moet doen want de ene verteld me dat 88 veel te groot is voor 80cc maar bij de ander loopt het goed.
Het is natuurlijk een kwestie van afstellen maar ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben met sproeiers afstellen en beetje advies hebben.

Ook zat ik te denken als sproeier 88 te groot is kan ik dan niet mijn luchtfilter nog een beetje uitboren voor meer lucht om die balans te houden of kan de cilinder het simpelweg gewoon niet aan?

Afstelling: malossi 80cc
Malossi vario
7.2 g rollen
Sproeier 82
Ontgrensde luchtfilter

Advertisement - register to remove this

Geen motor is hetzelfde , je kan toch met 88 beginnen , en dan afbouwen . Ter vergelijking , ik heb een gy6 , helemaal standaard , en met een pickup bij de koppeling bel begrensd , lees dat 82 de sproeier is voor deze motoren , maar dat werkte bij mij niet , nu met 85 loopt hij het beste , terwijl dat te groot moet zijn . loopt op de teller 55/58 ligt aan het weer , en gebruikt 1:40 .

Back