afstelling seletra ontsteking

hebotyphoon

Vlam Squad Member
ik hep al een tijdje een seletra ontsteking eerst had ik er een mhr team achter staan hij stond toen op 2 mm voorontsteking nou dat koste me na 3 keer door de straat rijen een zuiger toen hep ik 2 maanden met een gilardoni gereden in deze zuiger zit nu dus een gat ik wil weer met de team gaan rijden maar om te voorkomen dat ik nog een nieuwe zuiger moet kopen zou ik willen weten wat de goede voorontsteking is
 
Advertisement - register to remove this

2mm moet volgens mij goed zijn, in iedergeval zodanig dat je niet metteen een gat in je zuiger pingelt. Hoe groot heb je je squish staan?
 
bij ons staat ie op 1,4 (stond ook in boekje) tot nu toe geen problemen gehad.

(staat ook veeeeeeel over in de search)
 
oh, ok ik dacht dat het 2,25mm was. Mja dus ff op 1,4mm zetten als jij jou was en misschien je squish met 0,07 vergroten ofzo
 
Originally posted by Casper
oh, ok ik dacht dat het 2,25mm was. Mja dus ff op 1,4mm zetten als jij jou was en misschien je squish met 0,07 vergroten ofzo

ligt er dus aan welke streepje gebruikt
 
Ik weet het niet hoor, maar als je 1,4 mm vervroeging hebt op topvermogen is VEEL te veel, beter 0,9 mm ofzo doen...
 
wij moeten binnenkort nog eens langs dealer gaan om met strobos te testen of ie echt daadwerkelijk goed staat. Maar volgens italkit (selettra) moet ie echt op 1,4 of idd net als kneiter zegt rond de 2,2 (net van welk streepje je uit gaat)
 
Wij kregen ook het advies niet van die waarde af te wijken. En het lijkt me wel dat die persoon het zal weten.
 
1,4mm is uitgaande van het rode streepje waar de pijl op de rotor naar wijst.. hier heb ik hem ook al aardig wat km's op staan en geen probs @ top..
 
Ik wil er nu voor eens en voor altijd van af zijn... Als je hem nou op 1,4mm wil hebben moet je dan het rode streepje gebruiken die aan de rechterkant van de stator zit (bij de A van selettra) of die aan de linkerkant zit (bij de S).. Hopelijk weet iemand het nu aangezien iedereen wat anders blaat.. Let me know!
 
ik wil het ook wel weten, want mijn selettra staat op 4mm voorontsteking met het ingegraveerde streepje op de rotor gelijk met het streepje op de stator.

rood streepje op rotor heb ik niet, kheb namelijk een kart versie omgebouwt.
 
Bij de italkit selettra ontsteking moet het rode streepje op 1,4 mm voorontsteking staan.
Bij de malossi selettra onsteking moet hij 2,25mm vooronsteking hebben. Bij malossi onsteking staat maar één streepje op je rotor dus dat kan niet fout.
 
Back
Top