Hpi 2004 afstelling

DBP

Well-Known Member
Hey,

setup:evo70 XSH pro race,25mm dellorto,c20 enz
ik rijd nu met een hpi 2004 op minarelli lc ik heb hem op een voorafstelling staan van 4mm maar ik weet niet of dit de ideale afstelling ervoor is heb nog niks anders geprobeerd.
volgens de handleiding moest ie tussen de 3 a 5mm afhankelijk van setup?dus heb hem maar neutraal op 4mm gezet hij rijd er wel redelijk mee maar weet niet of dit max. prestatieS leverd??
Rijd er iemand met een hpi 2004 en zoja met wat voor een voorafstelling?

alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Je kan toch gewoon proberen totdat ie goed en fel rijd? Ik rijd ook met hpi2004 en ik heb m nu op 3,8 maar ik ga steeds wat vroeger totdat ik m het best vind rijden.

de oudere versie van hpi hoort ook tussen de 6 en 7mm.
ik heb em op 8 staan maar ik heb het idee dat het nog wel feller kan. en na 40 km nogsteeds nix van detonatie te zien
maar als je vindt dat ie met 4mm lekker rijdt, zou ik em gewoon zo laten
en anders gewoon op 5 :)

Ik heb een tijdje de gewone hpi 2004 gehad en die had ik op 3,1mm vooronsteking staan en daar reed die perfect mee. Maar nu heb ik dan de programmeerbare versie en bij deze hoef je geen voorontsteking af te stellen. Het beste kun je zoals streetje zegt het doen. Je monteert gewoon de stator helemaal naar rechts (zo kun je dus steeds vroeger gaan en niet later, omdat dat niet nodig is als je de begin waarde 3mm pakt). Dan zet je de rotor op 3mm vooronsteking en dan ga je gewoon testen en telkens zet verdraai je de stator een beetje naar links zodat het ontstekingstijdstip steeds vroeger wordt. En dan gewoon kijken wanneer die het lekkerste loopt.

ik heb nog op 3 mm, 4 mm en 5 mm geprobeerd!

Op 5 mm is tie t felst en behaal ik het hoogste vermogen @ testbank :)

Back