afstelling polini 50 cc gietijzer deel 2

Stephan_nl

Well-Known Member
Beste knutselsmurfen,

De 17.5 mm dellorto zit er inmiddels op maar leggen jullie mij nou is uit waarom die klote scooter bij het wegrijden niet op toeren komt?????? Ik heb sproeier 90 tot 100 erin gehad en alle mogelijke luchtstanden geprobeerd maar hij vertikt het gewoon om hoog in de toeren te komen. Als je wegrijd is het zo van buuuuuuuuuuuh in plaats van wing wing. Nou kunnen jullie natuurlijk zeggen dit zijn de koppelingsveren maar dat is het ook niet want er zitten 40% op en anders trek je m er wel over heen en hij blijft echt gewoon hangen ook al rijd je 654 km achter elkaar. Zou het misschien kunnen liggen aan de polini vario? Er zit een standaard nieuwe snaar op omdat de polini snaar te lang was, alle soorten polini snaren trouwens. Please tell me what it is, want ik begin zo langzamerhand aan mezelf te twijfelen.

Grtz Steve
 
Advertisement - register to remove this

is die polini vario ook samen met 17.5 erin gedaan? moet je wel andere gewichten. en probeer ook eens een 85 en 80 sproeier, 90 is nog wat groot.
 
er zitten maar 3.6 gram rollen in is dat te veel dan? lijkt me niet namelijk. En dat ik alleen met me nrx reed had ik een 88 sproeier en dat liep goed. Dit was met 12 mm carb
 
hoe hard heb je kunnen rijden ?
heeft die 50cc polini al gereden ?
kijk eens naar je bougie.

probeer toch maar eens een kleinere sproeier. probeer eens een nieuwe bougie.
 
de top die ik gehaald heb is 30 en bij de montage van de cilinder heb ik er een nieuwe bougie ingedaan. Wat zijn trouwens die nummers op de bougie? Misschien moet er wel een 'zwaardere' bougie in ofzo?
 
Zooow... Ben nu terug gegaan naar een 80 sproeier dat loopt al veeel beter onderin nu nog iets lichtere rollen erin en volgens mijn loopt ie dan als een kanon. Hebben er nog meer mensen hier een gietijzeren polini en wat is jullie top ermee? Wat vinden jullie trouwens van de polini vario? Is die goe of kan ik beter mijn standaard vario erin leggen?

Grtz steve
 
Back
Top