This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Afstelling Peugeot Vivacity 2005

ik heb er een ander blok onder gehangen, dit werkt wel alleen weet ik niet, welke aansluiting wat is, ik ga ervanuit dat dit de oliepomp is.
wie kan mij helpen dit op te lossen.


Op dat blok zit geen olie pomp op. Wat je daar hebt is een EURO 2 motorblok na 2004.. Deze modellen zijn voorzien van een elektrische oliepompje die aan het frame hangt..
Alleen EURO 1 blokken hebben een olie pomp op het blok zitten.. Dat zwarte kastje is dus geen oliepomp.
 
ik heb hem lopen, hij loopt best goed, alleen heb ik het volgende
na een tijd gelopen te hebben, en ik wil dan gasgeven, dan is het bwaaap, en zodra ik het gas los laat dan pruttelt hij weer gewoon door, heb hem gewoon een half uurtje laten lopen en dan ziet bij bougie er zo uit.
wel heb het schroefje linksonder helemaal naar rechts gedraaid ( volgens mij dicht). dan blijft hij lekker lopen.
de schroefjes op de carburateur, welke is nu welke.
 

Attachments

  • IMG_20170410_111651.jpg
    109.3 KB · Views: 96
  • IMG_20170410_112812.jpg
    408.1 KB · Views: 170
..Bovenste schroef is afstelling Stationair
Middelste is luchtschroef
Onderste is aftap vlotterbak.

Ik denk dat de sproeier te groot is
 
..Bovenste schroef is afstelling Stationair
Middelste is luchtschroef
Onderste is aftap vlotterbak.

Ik denk dat de sproeier te groot is
er zit nu spoeiermaat 52 in.
dus ik zou er eigenlijk 48 in moeten zetten en hoe moet ik dan afstellen met de carburateur.
 
Middelste is luchtschroef

eerst de bovenste wat in draaien dat de scooter hoger stationair draaid .
Dan aan de luchtschroef gaan draaien zodat de Scooter nog hoger stationair gaat draaien ( die reageerd niet gelijk) ... als hoogste toeren is bereikt ... de bovenste schroef terug draaien.

Bovenste schroef regelt de hoogte van je gasschuif.
 

is er een basis begin of maakt het niet uit hoe je begint als je maar bij de bovenste begint te draaienm
 
ik heb het misschien slecht uitgelegd, wat ik bedoel.
ik zie heel veel voorbij komen dat allebei de schroeven 1,5 slag uitgedraaid moeten worden.
eigenlijk moet ik dan vragen of dit ook daadwerkelijk de basis is...
 
..Basis afstelling van de luchtschroef is anderhalve slag open , dan Fine tunen.
Basis afstelling voor stationair... die is er niet.
 
oke, bedankt voor je antwoorden.
ik ga ermee aan de slag en hopen dat het lukt, en mocht het niet lukken zal ik naar een scooterzaak moeten om hem af te laten stellen.
 
ik heb begrepen dat ik een cito+ uitlaat heb.
welke maat sproeier zou er dan in moeten, momenteel zit er maat 52 in.
welke zou ik er het beste in kunnen doen.
dan kan ik deze bestellen van het weekend.
 
ik heb begrepen dat ik een cito+ uitlaat heb.
welke maat sproeier zou er dan in moeten, momenteel zit er maat 52 in.
welke zou ik er het beste in kunnen doen.
dan kan ik deze bestellen van het weekend.


Je moet gewoon de kleur van de bougie in de gaten houden.. Dus er is niet echt een advies te geven welke sproeier je nodig hebt..

Het kan best zijn dat met 52 de bougie eerste zwart was, maar nou met sito + wel goed kleurt (omdat die uitlaat een groter sproeier nodig had)

Testen is het enige wat je kan en moet doen.
 
Maar stationair schroef eerder helemaal in dan uit toch? las ik laatst, met uit is die juist dicht, werkt dus anders daarin dan de luchtschroef (correct me i........). Als ik me er even in mocht mengen.
 
Last edited:
Als je de stationair schroef indraait gaat je gasschuif iets omhoog.. Bij eruit gaat hij om laag. Hoe hoger te gasschuif staat des te hoger dat toerental word.

Je moet die zo afstellen dat het achterwiel niet meer draait. En ook niet zo draaien dat hij de neiging heeft om uit te vallen.

Luchtschroef stel je zo af door de stationair schroef maximaal in te draaien.. En dan de luchtschroef zo verstellen dat het motor geluid het hoogste is.. en dan de stationair schroef terug draaien naar de juiste stand.
 
Ik heb ook een vraag.. heb ook een vivacity uit 2005. Laast ree hij goed. Nu heb ik de rollen vsnaar en de lucht filter vervangen. Maar nu lijkt hij te verzuipen. De lucht schroef op 1.5 gaat hij slechter lopen. Als hij dicht is loopt hij beter...