Afstelling Peugeot Vivacity 2005

Berry1984

New Member
Hoi allemaal.

ik ben hier nieuw en post gelijk een vraag.
ik heb een peugeot Vivacity bromscooter uit 2005.
nou zuipt hij enorm olie, ik heb me laten vertellen dat dit het oliepompje is, nou kan ik zelf hele veel maken.
maar weet niet exact waar het oliepompje zit volgens mij heb ik wel een elektrische.
zou iemand mij kunnen helpen met de volledige afstelling van alles.

Bvd.

Mvrgr.
 
Advertisement - register to remove this

oke, dan ga ik dat morgen eens goed bekijken.
gaan deze wel eens kapot of hoe kan ik dit testen?
ik ben nog eens aan het googlen geweest, omdat ik denk dat ik een electrische oliepomp heb.
is dat het zwarte kapje dat op de caburateur zit.
 

Attachments

  • 2017-03-14_19h51_45.jpg
    2017-03-14_19h51_45.jpg
    22.3 KB · Views: 54
Last edited:
Dat is je electrische Choke ( zwarte kapje \ onder / op de carburateur .

Misschien iets beter lezen ..... zit onder de Olietank.
 
ohw jah, helemaal overheen gelezen.
dan doe ik die in iedergeval vernieuwen, die heb ik nog een liggen.
is er een manier, dat ik die kan testen of dat die werkt.
 
oke, thnx voor de tip.
weet jij misschien hoeveel Amp een standaard accu moet hebben voor een bromscooter.
er zat namelijk een accu is van 12 volt 4 amp.

alvast bedankt.
 
Voor de vivacity is 4aH voldoende.. De oliepomp vind je door de leiding van het olie reservoir te volgens naar beneden.. Dan kom je hem vanzelf tegen..

Normaal zit die elektrische pomp aan de linker achterkant van de scooter (als je op de scooter zit) of daar net onder de voetenplank..

Mechanische oliepomp op de oudere modellen zit op de rechter voorkant van het blok waar de koelkap zit maar helemaal aan de voorzijde.. Mechanisch is een grijs metaal boxje..
Die elektrische ziet er ongeveer eruit als een injector van een auto.. En dikke nippel voor de leiding aan de olie reservoir.. een een dunne leiding naar de carburateur.
 
volgens mij klopt hier iets niet.
mijn gaskabel gaat naar mijn Carburateur.
en foto 2 is volgens mij mijn oliepompje.?
 

Attachments

  • Carburateur.jpg
    Carburateur.jpg
    167.7 KB · Views: 83
  • oliepomp.jpg
    oliepomp.jpg
    73.9 KB · Views: 99
gezien de Foto`s en de leeftijd van de Scooter ... is het een Peugeot met verticale Cilinder ( oud Model ) met mechanische Oliepomp , lijkt mij gezien de foto dat de bedieningskabel ontbreekt , en de Oliepomp compleet loshangt ...
Of..... de Scooter rijd op (zelf) mengsmering / Shellina .. of is omgebouwd met een elektrische Oliepomp... ( wat mij sterk lijkt ).
 
ik heb er geen idee meer van, maar ik heb gister eens rond zitten kijkn voor een ander blok ( lopend).
dar ga ik als het goed is vanavond ophalen, tevens heb ik daar wat kappen bijgekocht en wat andere dingen.
dus ik hoop dat ik snel weer kan gaan rijden.
 
ik heb er een ander blok onder gehangen, dit werkt wel alleen weet ik niet, welke aansluiting wat is, ik ga ervanuit dat dit de oliepomp is.
wie kan mij helpen dit op te lossen.
 

Attachments

  • 2017-03-18_12h09_33.jpg
    2017-03-18_12h09_33.jpg
    49.7 KB · Views: 93
ik heb nog eens na zitten denken, over die oliepomp.
want wat doet die oliepomp eigenlijk, als die kapot is krijg mijn blok dan teveel olie?
of wat is de werking prevcies, want ik zit er echt mee in mijn maag omdat mijn eigen blok pas 750 km geleden helemaal is gereviseerd.
wat zouden jullie doen, nieuwe gaskabel met vertakking naar men oliepomp en een nieuwe oliepomp?
of het blok gebruiken wat er nu onder hangt, niets van het blok afweten kwa geschiedenis.
 
Als je een ouder model hèbt ( blok is hetzelfde als van een speedfight ) dan heb je ook een glaskabel die in het midden verloopt naar 2 kabels. 1 naar de carburateur en de ander naar je oliepomp :) hoe meer gas, hoe meer olie. Maar zoals al vaker is gezegd. Volg alles eens van je olie tank en je vindt de pomp snel genoeg. En anders al je kappen eens eraf halen. Als je een elektrische pomp hebt is het meestal een zilver/koper kleurig ding. Vanaf waar weer een klein slangetje naar je carburateur loopt. Zal zo een foto posten hoe die er uit ziet, die heb ik nog wel liggen
 
ik heb ook alle onderdelen gevonden en vervangen ben er eens goed ingedoken.
ik ben alleen nog op zoek naar een steunstukje voor de afstelling van de oliepomp.
daar is bijna niet aan te komen..
 
er zat helemaal geen beugeltje op, maar ik zou he zelfs ergens met en tyrap aan vast kunnen zetten.
en het enige waar ik nog eens goed moet induiken, is het afstllen van de carburateur.
had er sproeier 54 inzittwn maar was te snel bwaaap en met 52 hield hij het al 20 min. vol
 

Attachments

  • IMG_20170408_123156.jpg
    IMG_20170408_123156.jpg
    111.9 KB · Views: 68
volgens mij klopt hier iets niet.
mijn gaskabel gaat naar mijn Carburateur.
en foto 2 is volgens mij mijn oliepompje.?


Je hebt er een verkeerde gaskabel erop zitten.. Je hebt een gesplitte gaskabel nodig voor beide carburateur en oliepomp.. Zie namelijk op je oliepomp geen gaskabel aan zitten..
 
Back
Top