Afstelling Hebo verstelbaar probleem..?!

Nick031

Well-Known Member
Heej,

Eerst ff setup:

hebo alu 70 (ovaal)
shot
mhr multivar
hebo verstelbaar

Heb dus best probleem, want ik krijg m'n koppeling maar niet afgestelt, hij maakt gewoon veel te weinig toeren! De koppeling is net nieuw en koppelingshuis ook (allebei 107mm)! Nu heb ik alle drie kleuren geprobeerd! Maar zelfs bij rood op strakst maakt ie misschien net 6000 toeren, maar na de 25-30 komt hij echt gewoon netjes op toeren die die moet draaien (10.000 zoiets)! Verder heb ik malossi gele drukveer, ook net nieuw! Ik weet zeker dat alles goed staat bij koppeling, alle standen staan dus gelijk! Bougiekleur ook goed!
Zou iemand mij verder kunnen helpen, want begrijp het niet meer!?
 
Advertisement - register to remove this

heb je pia scoot? ik heb zelf ook 2 verstelbare hebo koppelingen gehad en je hebt een normal en een race versie ervan . jij hebt blijkbaar de normal versie die kan minder toeren maken als race. kijk eens op de doos of er een nummer op staat , aan het einde moet er een 'N' staan van Normal ;) denk dat veel mensen hier op moeten gaan letten. hopelijk kan je em nog ruilen
 
Ik heb ook hebo verstelbaar... had hem afgesteld greep echt pas lekker laat aan, precies goed, maar na 3 keer goed optrekken was ie al niet meer strak. En veel harder durf ik die stelschroefjes tog egt niet aan te draaien vanwege het feit dat ze gemakkelijk afbreken... iemand daar nog tips voor ?

greetz
 
Die stelschroefjes zijn gaar, je moet gewoon eerst de veertjes eruit halen en dan die 2 boutjes losdraaien. Dan zet je ze allemaal op z'n strakst, en dan draai je ze goed aan. Daarna met een veter die veertjes er weer in bouwen. Vooral die rode gaan lekker moeilijk, maar dan zitten ze wel goed. En sloop je ook die stelschroefjes niet...
 
Originally posted by Running_Sp
heb je pia scoot? ik heb zelf ook 2 verstelbare hebo koppelingen gehad en je hebt een normal en een race versie ervan . jij hebt blijkbaar de normal versie die kan minder toeren maken als race. kijk eens op de doos of er een nummer op staat , aan het einde moet er een 'N' staan van Normal ;) denk dat veel mensen hier op moeten gaan letten. hopelijk kan je em nog ruilen

Volgens mij heb ik dan indd de N. Want op doosje staat, HR5000104N (het is trouwens min.hori.ac)!
Maar ik wist helemaal niet dat je ook nog twee verschillende versies had in die hebo verstelbaar??? Want dit is ook niet te zien bij scootparts waar ik had besteld?
 
M'n drukveer is malossi geel, en die is ook helemaal goed! Weet echt niemand wat het nog kan zijn? Want ik krijg hem naar niet afgesteld! En ik kan me niet voorstellen dat ik de R versie moet hebben...hij zou toch zeker met die rode op strakst of middenstand, 9000 toeren moeten kunnen draaien?!

Groet. Nick
 
Originally posted by Hebo Racer
Gewoon rode trekveertjes houden!

Drukveer lijkt me voldoende voor jou setup... (geel is toch ongeveer 30%)

Ik denk dat je toch voor lichtere rolletjes moet gaan....

Ik weet dat die rode trekveertjes goed zouden moeten zijn, maar toch maakt ie geen toeren!!??

En m'n rollen zijn zeker licht genoeg 4,7 mhr multivar, want als hij na de 25 ofzo doorkomt is genoeg toeren iets van 11000...!

Ik begrijp het niet meer, wie kan mij helpen???

groet. Nick
 
Originally posted by Hebo Racer
Gewoon rode trekveertjes houden!

Drukveer lijkt me voldoende voor jou setup... (geel is toch ongeveer 30%)

Ik denk dat je toch voor lichtere rolletjes moet gaan....

Geel is 30%...? Ik heb een rooie malossi en die is 30%...zal wel :) Ik zou ook voor die rollers gaan, probeer eens een setje lichtere joh...
 
Originally posted by Tw0t0nE
Geel is 30%...? Ik heb een rooie malossi en die is 30%...zal wel :) Ik zou ook voor die rollers gaan, probeer eens een setje lichtere joh...

Rood is indd. 30% maar mijn rollen zijn echt licht genoeg..en trouwens met originele koppeling trok die met deze ook goed!
 
Originally posted by -LCDP-
Trilt alles (abnormaal) als je optrekt voordat de vario het van de koppeling overneemt? En drukveer 15%(geel) lijkt mij te weinig, probeer eens een malossi rood (30%)

Nee, verder trilt er niets van koppeling naar vario..nou ja, ik ga dan eerst maar s die rode malossi proberen
 
Rode malossi drukveer maakt geen enkel verschil, zoals ik al verwachte..Heb ook nog eens de originele koppeling erin gezet, met deze trekt ie wel goed op!! Terwijl hij met die hebo verstelbaar niet vooruitkomt..totaal geen toeren!!
Dus zou het aan de hebo koppeling moeten liggen, maar deze is splinternieuw!?? Wel heb ik gelijk met deze koppeling ook nog een malossi st. koppelinghuis gekocht van 107mm..maar zou het dan aan de koppelingshuis kunnen liggen, lijkt me sterk??
Wel waren mijn originele koppeling en koppelingshuis 105mm, maar dat zou toch niet uit maken als ik nu gewoon 107mm hebo koppeling en koppelingshuis heb?!!
Ik weet het gewoon echt niet meer??

Hoop dat jullie me verder helpen!

groet. Nick
 
ik heb in mijn vorige scooter( aprilia sr chesterfield lc) ook zo'n hebo koppeling maar maakte hoge toeren en dat was precies goed maar had totaal geen kracht en pas als de koppeling aan greep dan was ie super snel. ik vind die koppeling eigenlijk niet zo heel goed nu ik zie dat iedereen er problemen mee heeft!! en ik had trouwens wel de race!
 
hmmz, dit koppellings probleem heb ik dus ook, heb ook hebo verstelbaar, race of normaal, ik wist niet eens dat die 2 bestonden! ik dacht gewoon hebo vestelbaar en klaar.

hmmz, ik ga denk ik me oude koppeling maar is terugzetten, kijken wat hij doet.
 
Back
Top