Afstelling hebo gara

NitroOw

,, () ' ! *
mijn vraag was,als ik op een volledig standard yamaha aerox een hebo gara zet,met prop en rondel,hoeveel zouden de loodjes dan ongeveer moeten zijn en hoe groot de sproeier.

ik dacht zelf aan :

-met powerfilter: sproeier 90 loodjes 4.3gram +-
-ori filter : sproeier 80-85 loodjes 4.3gram+-

klopt dit ongeveer?
 
Advertisement - register to remove this

powerfilter???????

met std filter 1 a 2 maatjes groter ..

en aantal grammen is moeilijk te zeggen , het beste zet je er een gele amlossi veer in met ongeveer 4,5/5 gram rollen en ga je testen , zijn ze dan te zwaar moet er lichter in , je kunt overigens beter van te zwaar naar lichter dan andersom..
 
ja die powerfilter is idd slecht..dat weet ik.
maar het is niet mijn aerox,was van een vriend en hij wou persé een powerfilter.heb 'm dat gelukkig uit ze hoofd kunnen praten.
maar nu het volgende,ik heb die gara dus vdg geplaatst.
er zat een gele drukveer in deze heb ik vervangen door een originele.
sproeier is 98,ik weet dat het groot is maar de bougiekleur is toch goed.
de loodjes is 4.3.
hij heeft nu een goede doortrek,maar hij begint pas te trekken op ongeveer 20km/u. aan wat zou dit kunnen liggen? de trekveertjes?
want de loodjes zijn wel goed denk ik,hij maakt genoeg toeren,maar ook niet te veel..
 
beter kun je dat uit zijn hoofd slaan in vervolg , weet je zeker dat het aankomt :P (niet echt doen hoor)

sproeier zou zo rond de 76 moeten zitten met std filter met prop , 88/90 zonder prop , een nieuwere type zelfs nog kleiner in sproeier.

de std drukveer is meestal te slap om het geheel constant te laten lopen, daarom zul je met een zwaardere drukveer een mooiere lijn krijgen in het geheel.

dus ook vanuit stilstand , en vaak is het zo dat als de drukveer wat zwaarder is dat de koppelingveren ook niet zo strak hoeven , en dat voorkomt weer teveel toeren met optrekken ,en thermische problemen. want als de koppeling in zijn eentje teveel werk moet doen en te warm word en de vario net zo zal de scooter warm niet zo mooi meer lopen , en op de langere duur moet je dan ook vrij vaak afstellen en slijt het materiaal ook sneller.

teveel warmte is gewoon vermogensverlies , vooral in het variogedeelte
 
dus eigelijk moet ik ofwel een witte drukveer ofwel trg die gele drukveer proberen?
en volgens jou ook een kleinere sproeier?
nu zit er 98 in en de bougiekleur is goed,dusja die moet ik toch niet veranderen denk ik..
toen hij volledig origineel was zat er al een 86in..
 
Back
Top