afstelling gilera runner

Vincie2000

New Member
hallo allemaal, ik heb een gilera runner uit 2000, het is een DD blok.

blok is gereviseerd
dr70
17.5mm carburateur (sproeier 110) (orgineel)
powerfilter stage6
sitoplus
malossi vario (6,5gr rollen)
orginele koppeling

nu is het zo dat als ik de scooter start dan doet hij het gelijk, alleen als ik wil wegrijden merk ik dat hij in het begin even inhoud, ik moet echt half gas geven voordat ie weg wil rijden, nu heb ik de gasnaald lager gezet en toen werd het al beter dus ik ga hem nog 1 standje lager zetten en kijken wat die dan doet, maar klinkt dit bekend voor iemand? en weet iemand zo al waar dit misschien aan kan liggen?
ook is het zo dat hij op half gas het beste lijkt te rijden, als ik bij het wegrijden meteen volgas geef houd hij in, hij slaat niet af maar hij draait niet op vol vermogen (bij halfgas wel). nu lijkt het mij dus logische dat de stand van je gas niet uit moet maken en dat hij altijd het juiste mengsel hoort te krijgen ongeacht half of volgas.
ik kom van een orgineel luchtfilter af met sproeier 70, dat is nu dus een powerfilter met sproeier 110. ik zie dus heel veel mensen zeggen dat het waarschijnlijk een te kleine sproeier is, maar een sprong van 70 naar 110 is al best een flinke stap. als ik met halfgas wegrijd en blijf rijden loopt hij heel netjes en houd hij een constant toerental aan, zodra ik ong 60km/h rijd en geef dan volgas dan pakt hij hem wel goed op. het lijkt er dus op dat het meer mijn gasreactie is als daadwerkelijk het mengsel verhouding. zijn er mensen die misschien weten welke volgende stap ik kan nemen? voor een betere situatie schets kun je me altijd vragen dan probeer ik het nog beter en gedaileerder uit te leggen. groet vince
(edit) Bougie is overigens licht koffie bruinig
 
Advertisement - register to remove this

Daar heb ik aan zitten denken, maar het moet niet onmogelijk zijn om het zo afgesteld te krijgen toch?
Waarom zou je t zo laten? Als het weer verandert verandert je afstelling qua luchttoevoer ook drastisch en je maakt het jezelf in ieder geval veel moeilijker dan dat t hoeft te zijn terwijl je nog geen afstelkoning bent.
 
Waarom zou je t zo laten? Als het weer verandert verandert je afstelling qua luchttoevoer ook drastisch en je maakt het jezelf in ieder geval veel moeilijker dan dat t hoeft te zijn terwijl je nog geen afstelkoning bent.
Nou ja handig of niet zon powerfilter heeft me een leuke 37eu gekost, en het ziet er stukken beter uit als een orginele, en de scooter rijd prima, alleen met volgas wegrijden is een dingetje. Niet dat ik het vaak doe maar toch probeer ik het de perfectioner, ik snap dat origineel beter is, alleen daarom zeg, het zal niet te koop zijn als je het vervolgens totaal niet kan afstellen, misschien dat hij met sproeier 116 wel volgas pakt, of als ik het powerfilter een beetje afknijp dat hij iets minder lucht krijgt
 
Back
Top